بازداشت الهام فراهانی و شمیم نعیمی جهت اجرای حکم

ارسال کننده: آقای غلامعلی اخلاقی23اردیبهشت

خبرگزاری هرانا – دو شهروند بهایی ساکن تهران به نام های الهام فراهانی، شمیم نعیمی جهت اجرای حکم بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی روز یک شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه یک مادر و پسر بهایی ساکن تهران را به نام‌های الهام فراهانی (نعیمی) و شمیم نعیمی را جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.

قابل ذکر است الهام فراهانی به چهار سال حبس و شمیم نعیمی به سه سال حبس تعزیری محکوم می‌باشند.

یکی از نزدیکان این دو شهروند بهایی به هرانا گفت: «صبح روز شنبه ماموران به منزل شمیم مراجعه کرده تا او را دستگیر کنند ولی چون منزل نبود قرار شد فردا برای جلب وی برگردند. صبح روز یکشنبه، شمیم آماده شده بود که خودش را به زندان معرفی کند که ماموران دوباره به منزل وی آمدند و او را بازداشت کردند… ساعتی بعد، چند نفر از اعضای خانواده شمیم برای خداحافظی با او به درب زندان اوین می‌روند که یک مامور میاید و سراغ مادر شمیم (الهام فراهانی) را می‌گیرد و می‌گوید شمیم می‌خواهد با مادرش خداحافظی کند… به خانم فراهانی (مادر شمیم) زنگ می‌زنند که خودش را به زندان اوین برساند ولی وقتی الهام به درب زندان میاید وی را هم دستگیر و برای اجرای حکم به زندان منتقل می‌کنند.»

یاداوری می‌شود عادل نعیمی، همسر الهام فراهانی و پدر شمیم نعیمی از تابستان سال ۹۱ در زندان می‌باشد. نامبرده محکوم به ده سال حبس تعزیری می‌باشد.