تلاش برای اعزام نماینده ویژه حقوق بشر به‌ ایران فرافکنی‌ جدید اروپایی‌ها است

ارسال کننده خانم منیزه عباسیان 3 اسفند 93
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشگاه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان پارلمان اروپا در خصوص تلاش اتحادیه اروپا برای اعزام نماینده حقوق بشری به ایران گفت: طرح مباحث حقوق بشری یک نوع فرافکنی محسوب می‌شود که آن را اروپایی‌ها مطرح می‌کنند.
وی افزود: اگر اروپایی‌ها نگران حقوق بشر هستند به فجایعی توجه کنند که در سراسر دنیا اتفاق می‌افتد و متأسفانه دست و پای آنان در این فجایع کاملاً پیداست.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال در افغانستان هم در کشتار و هم در کشت و تولید مواد مخدر دستان ناتو و به خصوص نظامیان اروپایی کاملاً پیداست.
جلالی گفت: خبرهایی هم وجود دارد بخش‌هایی از نظامیان غربی در مسیر تولید مواد مخدر آلوده شدند در داخل عراق نیز فجایعی در حال اتفاق افتادن است همچنین فجایع سوریه و بحرین نیز به گونه‌ای اتفاق می‌افتد که هیچ واکنشی اتفاق نمی‌افتد.
وی افزود: حکومت‌های دیکتاتور اصلی‌ترین حامیان آنها آمریکا و اتحادیه اروپا هستند لذا مقوله حقوق بشر یک مقوله سیاسی است و به عنوان ابزار دست قدرت‌های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است ضعف‌های خود را در مقوله حقوق بشر با درایت و همچنین اعتقاد به ارزشهای انسانی خود برطرف کند.
جلالی گفت: مسیر ما مسیر رعایت حقوق بشر و حقوق انسانی است چرا که ما کرامت انسانی را قبول داریم و حرکت خود را بر اساس آن تنظیم می‌کنیم.