راه‌اندازی صفحه “صیغه” با عکس زنان

 

فرسیتنده محمود نعیمی سوم اسفند 92

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با انتشار عکس‌های پروفایل دختران در شبکه اجتماعی، آنها را به عنوان “زنان صیغه‌ای” معرفی می‌کرد.

سرهنگ محمد مهدی کاکوان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این پرونده با بیان اینکه چندی پیش با شکایت زنی پرونده‌ای تحت عنوان «هتک حیثیت» پیش روی کارآگاهان گشوده شد گفت: این زن با حضور در پلیس فتا در حالی که مرجوعه از مقام قضایی داشت عنوان کرد که عکس شخصیش در یک صفحه به عنوان زن صیغه‌ای منتشر شده است در حالی این فرد در این مورد اطلاعی نداشته است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های پلیسی نشان داد که گرداننده یا گردانندگان احتمالی این سایت با انتشار تصاویر مختلف از دختران، اقدام به راه‌اندازی صفحه‌ای برای صیغه و ازدواج موقت کرده بودند، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که گرداننده این صفحه با ارائه مبالغی، شماره تلفن‌های مختلفی را به درخواست‌کنندگان ارائه می‌کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: بلافاصله تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد و کارآگاهان در اولین گام دریافتند که تصاویر منتشر شده از دختران و زنان در این صفحه جعلی است.

کاکوان با بیان اینکه سرانجام با مهندسی معکوس، گرداننده اصلی این صفحه شناسایی شد، گفت: این فرد در اعترافات عجیب خود عنوان داشت که عکس پروفایل دختران را از صفحه آنان برداشته و در صفحه خودش تحت عنوان «زن صیغه‌ای» معرفی می‌کرده‌ است و از این راه از درخواست‌ کنندگان کلاهبرداری می‌کرد.

به گفته وی، ماموران در واکاوی کامپیوتر شخصی این فرد دریافتند که این متهم مبالغی حدود 700 و 900 هزار تومان از افراد متقاضی کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه این فرد برای هر عکس، مبلغی را در نظر می‌گرفته است، گفت: متاسفانه این فرد عکس پروفایل دختران و یا تصاویر زنانی که نسبت به شخصی‌سازی آنها اقدام نشده بود را برداشته و در صفحه خودش منتشر می‌کرد و از این طریق از مردان طالب، کلاهبرداری می‌کرد چرا که این افراد باید در ابتدا پول را به حساب این فرد واریز می‌کردند تا شماره تلفن و اطلاعات دیگر این دختر در اختیار آنان قرار می‌گرفت، اما از آنجایی که این ماجرا کلاهبرداری بود، پس از واریز وجه، افراد نمی‌توانستند با این فرد (گرداننده صفحه)، ارتباط برقرار کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ضمن هشدار به افراد کلاهبردار، به مردم توصیه کرد نسبت به شخصی‌سازی عکس‌های خصوصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی اقدام کنند؛ چرا که افراد سودجو در کمین هستند.