استفتاء از رهبر انقلاب: مانکن زن چادری مانعی ندارد

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 30بهمن

روزنامه ابتکار: آخرين استفتاء از مقام معظم رهبري درباره فعاليت کاري آقايان و بانواني که در راستاي ترويج پوشش‌هاي مناسب و مورد تأييد اسلامي فعاليت تبليغاتي انجام مي‌دهند، منتشر شد.
کارگروه ساماندهي مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي روزهاي اخير درباره فعاليت کاري آقايان و بانواني که در راستاي ترويج پوشش‌هاي مناسب و مورد تأييد اسلامي فعاليت تبليغاتي انجام مي‌دهند، استفتائي از مقام معظم رهبري انجام داده است که متن پرسش و پاسخ به شرح زير است: «سؤال: آيا فعاليت کاري آقايان و بانواني که در راستاي ترويج پوشش‌هاي مناسب و مورد تأييد اسلامي فعاليت تبليغاتي انجام مي‌دهند يعني عکس و تصوير ايشان در جرايد يا رسانه‌هاي مورد تأييد منتشر مي‌گردد و يا ديگران لباس پوشيده شده توسط ايشان را مي‌بينند، از لحاظ شرعي ايراد دارد؟

پاسخ: با حفظ پوشش کامل و حريم ضوابط شرعي و مقررات اسلامي، مانعي ندارد. شماره استفتاء: 412818 » پيش از اين نيز در استفتاء ديگري از مقام معظم رهبري درباره حکم خريد و فروش و نگهدارى مجلاّت لباس‌هاى زنانه که عکس زنان اجنبى در آنها وجود دارد و براى انتخاب لباس بکار مي‌روند، نيز اين گونه پاسخ داده شده است که «مجرّد وجود عکس‏هاى زنان اجنبى در اين مجلاّت مانع جواز خريد و فروش و بهره ‏بردارى از آنها براى انتخاب لباس نيست مگر آنکه عکس‏ها، به گونه‏ اى باشد که موجب مفسده شود.»