آرزوی طلاقی بی درد و سر

ارسال کننده: خانم مرجان تابع بردبار29بهمن 

آرزوی سارا این است که روزی دادگاه‌ها به شکل عادلانه به اختلافات زن و مرد رسیدگی کنند تا زنان از شکنجه روحی و جسمی خلاص شوند و ناچار به تسلیم در مقابل مردان نباشند.

شهرزادنیوز: سارا 28 ساله و ساکن یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی است. لیسانس محیط زیست دارد و جویای کار است. زن جوان مدرنی است که قوانین سنتی بر زندگی اش سایه انداخته اند. متأهل است. دو سال پیش با پسری که 3 سال از خودش کوچکتر است، ازدواج کرد.

این زوج جوان به دلیل مشکلات مالی فراوان نتوانسته اند خانه مستقلی داشته باشند. از همین روست که در خانه والدین سارا زندگی می کنند. این ازدواج با تلاطمات زیادی روبروست. پسر بیکار است. علاوه بر این هر روز بهانه می گیرد و جر و بحث می کند. این زندگی مشترک بعد از 2 سال به بن بست رسیده است. زمانی که سارا مورد بی توجهی شوهرش قرار می گیرد، اعتراض می کند؛ اما جوابش با کتک داده می شود. یک بار خشونت فیریکی به حدی می رسد که سارا به بیمارستان منتقل می شود و بعد از آن تقاضای طلاق می کند. حتی حاضر است از مهریه خود صرف نظر کند، اما قوانین موجود مانع از آن است که بتواند به راحتی طلاق بگیرد. آرزوی سارا این است که روزی دادگاه ها به شکل عادلانه به اختلافات زن و مرد رسیدگی کنند تا زنان از شکنجه روحی و جسمی خلاص شوند و ناچار به تسلیم در مقابل مردان نباشند.