گفتگو با فرشته کریمی یکی از ۱۰ بازیکن برترفوتسال زنان جهان در جهان به چشم آمدیم الا در کشور خودمان

ارسال کننده: خانم زهرا مبینی 11بهمن

img_27006

اخبار روز-ملی‌پوش فوتسال زنان با بیان اینکه این افتخار است که تیم ایران در جهان به چشم آمده است می‌گوید ما در کل جهان دیده شدیم الا در کشور خودمان.
فرشته کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حضور در بین ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان جهان گفت: همیشه برای رسیدن به چنین هدفی تلاش می‌کردم اما با این شرایط فکر نمی‌کردم که به عنوان یکی از ۱۰ بازیکن برتر دنیا انتخاب شوم. حالا که این اتفاق افتاده است این موضوع یک امتیاز برای تیم ایران محسوب می‌شود
سایت فوتسال پلنت، که هر سال بهترین‌های فوتسال دنیا را معرفی می‌کند «فرشته کریمی» ملی پوش فوتسال زنان ایران را یکی از ١٠ بازیکن برترفوتسال زنان جهان در سال ٢٠١٣ معرفی کرد.


در لیست معرفی شده از سوی این سایت، نام سه بازیکن از برزیل، سه بازیکن از اسپانیا، دو بازیکن پرتغالی، یک بازیکن از روسیه و یک بازیکن هم از ایران ثبت شده که کاندیدای عنوان بهترین بازیکن فوتسال زنان در سال گذشته میلادی بودند و در نهایت « لوچیلیا مینوزو» برزیلی عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد.
بهترین‌های فوتسال جهان از سال ٢٠٠٧ از سوی این سایت معتبر معرفی می‌شود که به جز سال‌های ٢٠٠٩ و ٢٠٠٧، بهترین بازیکن فوتسال زن جهان برزیلی بوده و در سال‌های عنوان شده به ترتیب اوکراین و اسپانیا توانستند این عنوان را از دست برزیلی‌ها در آورند.
در همین خصوص، کریمی با اشاره به درخشش فوتسال زنان ایران در سطح جهان و جلب توجه جهانیان به توانایی های ورزشکاران زن ایران، در نقد برخورد مسئولان کشور به ورزش زنان می گوید: این افتخار است که تیم ایران در جهان به چشم آمده است ، ما در کل جهان دیده شدیم الا در کشور خودمان..
وی گفت: به جز من و بازیکن روسیه سایر بازیکنانی که نامشان در بین ۱۰ بازیکن برتر آمده است افرادی هستند که در سال‌های گذشته هم به عنوان برترین‌ها مطرح شده بودند اما این اولین بار است که یک بازیکن ایرانی در بین این لیست دیده می‌شود. باید بگویم تیم ایران در این دوره از رقابت‌های جام جهانی کوچک عنوان پنجمی جهان را به دست آورد و این یک کار گروهی بود. من کار انفرادی انجام نداده‌ام و اگر هم افتخاری به دست آمده برای کل تیم است
کریمی قبل از اعلام نتایخ انتخاب چهره برترفوتسال زنان از سوی سایت “فوتسال پلنت” در پاسخ به این سوال که شانست را برای انتخاب شدن چقدر می‌‌دانی، گفته بود: متاسفانه در کشور ما بازی‌ها نشان‌داده نمی‌شود و فقط نام گلزن را اعلام می‌کنند. من هم در جام جهانی فقط یک گل زدم فکر می‌کنم دلیل حضور من در بین ۱۰ بازیکن به خاطر کار تیمی‌مان و قرار گرفتن در جایگاه پنجم جهان است،
کریمی متولد ۱۳۶۷ است و در سال ۱۳۸۱ کارش را با فوتسال آغاز کرد و ۳ سال بعد، از طریق مسابقات مدارس کشوری به تیم ملی فوتبال و فوتسال دعوت شد و تا به امروز عضو این تیم است.
وی در باره پیوستن خود به تیم فوتسال زنان می گوید: در سال ۱٣٨۴ که به تیم ملی فوتبال دعوت شدم، بیشتر از ۱۶ سال نداشتم. برایم سخت بود با کسانی که بزرگتر از من هستند، بازی کنم. اما رفتار خوب بازیکنان باعث شد، تا احساس دلتنگی را فراموش کنم. بازیکن فوتبال بودم، اما چون تهران هیچ تیم فوتبالی در لیگ نداشت، مجبور شدم به فوتسال روی بیاورم. ،در سال ۱٣٨۴ که به تیم ملی فوتبال دعوت شدم، ۱۶ سال بیشتر سن نداشتم و در تیم بزرگسالان بازی می‌کردم. برایم سخت ب
ملی‌پوش فوتسال زنان ایران خاطرنشان کرد: از شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی و نیلوفر اردلان تشکر می‌کنم که در این سال‌ها کمک بسیار زیادی به من کردند تا به اینجا برسم. حالا صد برابر انگیزه دارم تا از نظر فنی و اخلاقی خود را بالا ببرم.
کریمی با بیان اینکه این افتخار است که تیم ایران در جهان به چشم آمده است افزود: متاسفانه زمانی که از جام جهانی کوچک و مسابقات قهرمانی آسیا بازگشتیم از سوی مسئولان تقدیر نشدیم یعنی ما در کل جهان دیده شدیم الا در کشور خودمان. حتی فکر نمی‌کنم در حال حاضر هم کسی از مسئولان بداند که چنین افتخاری به دست آمده است.
وی در عین حال تصریح کرد: فدراسیون فوتبال همیشه از لحاظ سخت‌افزاری پشتیبان ما بوده، اما از لحاظ انگیزه و پاداش، فدارسیون و وزارت ورزش می‌توانست به ما کمک کند ولی چنین اتفاقی نیفتاد. ما با انگیزه‌های شخصی خود به چنین جایگاهی رسیده‌ایم.
ملی‌پوش فوتسال زنان ایران گفت: اگر فدراسیون کمی از نظر انگیزه‌ای به ما روحیه دهد فکر می‌کنم در سال‌های آینده نه تنها یک بازیکن بلکه همچون تیم‌های برزیل یا پرتغال دو سه بازیکن از تیم ایران در لیست ۱۰ بازیکن برتر جهان حضور خواهد داشت چون همه بازیکنان در تیم ایران لایق چنین عنوانی هستند.
این ملی پوش فوتسال زنان، که در تیم پرسپولیس تهران بازی می کند،‌گفت: حتی از نظر باشگاهی، آقای رویانیان-مدیرعامل پیشین پرسپولس- می تواند بر روی زنان بیش از گذشته سرمایه گذاری کند چون نام این باشگاه هم در جهان دیده می شود
کریمی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید می‌توانید در آینده عنوان بهترین بازیکن جهان را به دست آورید،‌گفت: هیچ چیز غیرممکن نیست. ما فکر می‌کردیم شاید فوتسال ایران را هیچکس در جهان نشناسد اما وقتی می‌بینیم در جهان به چشم آمده‌ایم این موضوع برای تمام بازیکنان ما دور از دسترس نیست
بازیکن تکنیکی فوتسال آسیا و یکی از ۱۰ چهره برترفوتسال در جهان در گفتگو با سایت پرسپولیس با اشاره به موفقیت‌های اخیر زنان در رشته فوتسال خاطرنشان کرد: فوتسال و فوتبال، زمانی برای زنان ایران یک تفریح بود ولی حالا پس از عنوانی که سال گذشته برای اولین بار در رشته تیمی کسب شد، موضوع برای نسلی که می‌خواهد تازه وارد این عرصه شود، بسیار جدی و حرفه‌ای خواهد بود. به نظرم این اتفاق استارت خوبی بود.
کریمی افزود: ما بازیکنان خوب زیادی داریم و خوش اقبال بودم که در میان آنها دیده شدم. تعداد زیادی از بچه‌های ما برای فوتسال و فوتبال از کشورهای عربی پیشنهاد دارند. من و چند نفر دیگر از بچه‌ها حتی از روسیه پیشنهاد دریافت کردیم. من فکر می‌کنم در سال‌های دیگر می‌توانیم مثل برزیل و اسپانیا نفرات بیشتری را در جمع ۱۰ بازیکن برتر دنیا داشته باشیم و به رتبه‌های بالاتر برسیم.
وی در باره برخورد مسئولان دولتی و باشگاه ها به ورزش زنان می گوید:مسئولان ورزش کشور توجه زیادی به این موضوع ندارند. من ٨ سال در تیم ملی بودم اما پاداش زیادی نگرفتم حتی دو سکه‌ای هم که قرار بود بعد از مسابقات داخل سالن آسیا بگیرم، نگرفتم. فکر می‌کنم مسئولان باید از نظر انگیزشی تلاش زیادی کنند، البته از نظر سخت‌افزاری فدراسیون و کادر فنی تلاشش را کرده است.
ملی‌پوش فوتسال زنان ایران با اشاره به اینکه برای نخستین بار اسم باشگاه پرسپولیس و همینطور یک دختر ایرانی در جمع زنان ورزشکار برترجهان آمده، عنوان کرد:‌ اگرچه این باشگاه مشکلات مالی دارد، اما تمام هزینه‌های ما کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. این جزو افتخارات پرسپولیس است که نام یک دختر و این باشگاه در بین ۱۰ بازیکن برتر حضور دارد و نام من در کنار این باشگاه مطرح شد.