نگرش مسوولان در تعارض با واقعیت زندگی زنان ایرانی است

ارسال کننده : آقای احمد فخرالدین 9بهمن

دبیر ائتلاف اسلامی زنان گفت: نگرش بیشتر مسؤلان در تعارض با واقعیت‌های زندگی زنان از باور نسبت به خود و نقش‌های یک زن است، بنابراین برنامه‌ریزی‌های آنان هم نه تنها در حل مشکلات زنان موثر نیست، بلکه موجب بروز آسیب‌هایی می‌شود.

توران ولی‌مراد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: مشکل اصلی نبود اراده‌ای برای حل مشکلات زنان است و در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و قانون‌گذاری‌ها ما شاهد تلاشی برای حل این معضلات نیستیم و تنها در این زمینه نشست و مصاحبه و سخنرانی می‌شود.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان تاکید کرد: با توجه به آنکه مشکلات زنان جدی گرفته نمی‌شود، به آنان فرصت های لازم برای ارائه توانمندی‌هایشان داده می‌شود و حتی از فرصت‌های موجود نیز به علت نبود برنامه‌ریزی راهبردی، بهره‌گیری کافی صورت نمی‌گیرد.

ولی‌مراد با تاکید بر ضرورت ارائه راهکارهایی به منظور حل مشکلات زنان، گفت: با استفاده از راهکارهای کارآمد، می‌توان در جهت کاهش مشکلات زنان گام برداشت. معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری می‌تواند در جایگاه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی پی گیر این هدف باشد. مشکل این جاست که به لحاظ ساختاری مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی، ارتباط منسجم و لازم با این معاونت را ندارند.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان با اشاره به وضعیت زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: متولی مشخصی برای رسیدگی به وضعیت آنان وجود ندارد این در حالیست که باید از نظر اقتصادی، فرهنگی، سلامت فردی و خانوادگی، موضوعات مربوط به فرزندان و اشتغال برنامه‌ریزی‌های همه جانبه‌ای برای این زنان انجام شود.

ولی‌مراد در پایان گفت: بخشی از امورات زنان سرپرست خانوار وظیفه سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. اگر این سازمان‌ها و سایر نهادهای مربوطه به گونه‌ای موثرتر در جهت رفع مشکلات خانواده‌هایی که یک زن، سرپرست آن خانوار است عمل نکنند، وضعیت این دسته از زنان و فرزندان آنها روز به روز وخیم‌تر می‌شود و اگر برنامه‌های لازم برای سلامت خانواده اجرایی نشود بر تعداد این زنان افزوده خواهد شد.