بررسی مجدد طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل/ نواقص طرح برطرف می‌شود

ارسال کننده: اقای احمدفخرالدین 7بهمن

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: طرح تقلیل ساعت کاری زنان در فراکسیون زنان مورد بررسی قرار گرفته است و این طرح مجددا در کمیسیون های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای این فراکسیون موافق طرح تقلیل ساعت کاری زنان هستند، تصریح کرد: این طرح در کمیسیون های بهداشت، اجتماعی و همچنین در فراکسیون زنان در دستور بررسی قرار دارد.
بیات در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای نواقصی است که پس از بررسی نواقص موجود در این طرح برطرف می شود و با بررسی تبعات و دستاوردهای این طرح برای تصویب نهایی و اجرا آماده خواهد شد.


این نماینده مجلس یادآور شد: کاهش ساعت کار زنان مطالبه ‌ای است که توسط اکثر زنان شاغل و به ویژ مادران شاغل مطرح شده است که پس از به تصویب رسیدن نهایی باید توسط معاونت رئیس جمهوری در امور زنان در ابلاغیه به دستگاه های مختلف اجرایی شود.
به گزارش پانا، کلیات طرح تقلیل ساعت کار زنان شاغل به ویژه خانم های سرپرست خانوار و زنانی که بچه معلول دارند در شهریورماه امسال از ۴۴ به ۳۶ ساعت تصویب شد.
تقلیل ساعت کاری زنان سرپرست خانوار به منظور حمایت از زنانی که مادرانی دارای فرزند معلول دارند و یا زنان سرپرست خانوار تدوین شده است که در اواخر خردادماه در مجلس اعلام وصول شد که با آغاز تعطیلات تابستانی نمایندگان بررسی این لایحه به تغویق افتاد.