تدوين دستورالعمل اعزام زنان با محارم

ارسال کننده : آقای غلامعلی اخلاقی10 آذر

خبرگزاری مهر:
معاون حج و عمره سازمان حج و زيارت از ممنوعيت اعزام زنان و دختران تنهاي زير 45 سال به عمره خبر داد و گفت: دستورالعملي براي اعزام اين زنان با يكي از محارم‌شان تدوين و به استان‌ها ابلاغ شده است.
ناصر خدرنژاد با اشاره به اينكه شرايط عربستان به گونه‌يي است كه از ورود زنان و دختران كمتر از سن 45 سال به‌تنهايي جلوگيري مي‌شود، گفت: دستورالعملي درباره اين قانون تدوين و به استان‌ها ارسال كرده‌ايم تا بر اساس آن اعزام اين افراد فقط با يكي از محارم خود انجام شود.

وي تاكيد كرد: سال‌هاي گذشته همين شرط و ممنوعيت براي اعزام زنان كمتر از 45 سال وجود داشته اما با روش‌هاي گوناگون اين افراد اعزام مي‌شدند كه البته در برخي موارد با مشكلاتي رو به رو بوده‌ايم به‌طوري‌كه قبل از ورود به عربستان به كشور بازگردانده شدند و بر همين اساس در سال جاري براي جلوگيري از بروز مشكلات احتمالي دستورالعملي را تدوين كرده‌ايم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زيارت گفت: اين افراد مي‌توانند با يكي از محارم خود مانند برادر، داماد، همسر، خواهرزاده، برادرزاده و غيره اعزام شوند اما در مجموع براي هيچ زن تنهايي در اين سن ويزاي ورود به عربستان صادر نمي‌شود.