پرچم جمهوری اسلامی هم مصداق بد حجابی شد !

ارسال کننده : خانم مرجان تابع بردبار 7آذر

پوشیدن پرچم حکومت اسلامی می تواند اشاره به “برند” شدن و تجملی شدن حکومتی باشد..

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از “ایران وایر”، چهارمین نمایشگاه هنرهای مدرن با نام “پرسبوک” در تهران، به دلیل برخورد با هنرمند زنی که پرچم جمهوری اسلامی را با آرم و حواشی آن به عنوان لباس به تن کرده بود، به تعطیلی کشیده شد. حراست نمایشگاه این لباس را مصداق بد حجابی دانست و متوجه نشد که این هم یکی از آثار هنری ارائه شده در این سالانه هنری باشد.

در چهارمین نمایشگاه “پرسبوک” خانم ماهان مومنی که در هنرهای مفهومی کار می کند، لباسی از پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و نشانه ی پرچم (یا همان الله) به رنگ طلایی بر پشتش دیده می شد؛ گوشواره هایی با نشانه ی پرچم به گوش انداخته و کیف و لوازمی هم با همین ایده و نشانه به دست گرفته بود و در محیطِ نمایشگاه راه می رفت. نام اثرش را گذاشته بود: “من افتخار می کنم ایرانی هستم”.

این اثر می تواند اشاره ای به “برند” شدن و تجملی شدن حکومتی باشد که روزگاری خود را انقلابی می دانست. از جانب حراست نمایشگاه به این هنرمند تذکر داده شد که “لباس مناسب بپوشد”. گفته می شود بعضی از عوامل حراست اصلا متوجه نشده بودند که این لباس، یک اثر و بخشی از آثار نمایشگاه است و به همین دلیل تذکر دادند.

پرسبوک فستیوالی سالانه است که امسال یک روز بعد از افتتاح تعطیل شد. این فستیوال از جانب بخش خصوصی، با سرمایه گذاری غیر دولتی و با همت جوان ها برگزار می شود. پرسبوکِ امسال، در روزهای پایانی آبان ماه خانه ی هنرمندان ایران را محل فستیوال خود قرار داد.

پرسبوک پیش از این یک فستیوال مجازی بود که در اینترنت آغاز شد و ارائه ی آثار نیز در فیسبوک انجام می گرفت. برگزار کنندگان پرسبوک اما امسال با عنوانِ چهارمین سالانه هنر معاصر، این فستیوال مجازی را تبدیل به یک نمایشگاه واقعی کردند و با هدف پی گیری آثار هنرمندان جوان، کمابیش نخستین فستیوالِ انتخابی را بنیان گذاشتند و هنرمندانِ هنرهای تجسمی در دو بخش مسابقه و خارج از مسابقه به ارائه ی اثر پرداختند.