دو ماه مهلت به پوران برای جلب رضایت اولیای‌دم

روزنامه شرق:

پوران زنی که متهم است پسر جوانی را با ضربه چاقو در خانه‌اش به قتل رسانده، دیروز ازدادگاه دو ماه مهلت گرفت تا رضایت اولیای‌دم مقتول را جلب کند.

به گزارش خبرنگار ما، پوران متهم است دو سال قبل جوانی را که با دخترش رابطه داشت، به قتل رسانده‌است. این زن که یک‌بار محاکمه و به قصاص محکوم شده بود، یک سال قبل در پی نقض حکم مرگ، برای دومین بار در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شد و در دفاعیاتش گفت: بابک مدتی قبل با دخترم رابطه داشت و وقتی که متوجه این رابطه شدم از دخترم خواستم به آن پایان دهد و او هم این کار را کرد.

روز حادثه وقتی برای خرید سبزی بیرون رفته‌بودم، بابک زنگ در را به صدا درآورد و دخترم که تصور می‌کرد من هستم در را باز کرد. آیفون خانه ما خراب بود و دخترم نتوانسته‌بود بپرسد چه کسی پشت در است، بابک وارد خانه شده و با دخترم حرف زده‌بود. وقتی مقابل خانه‌ام رسیدم دیدم بابک از روی دیوار بیرون پرید. با دخترم دعوا کردم و بعد مشغول سبزی پاک‌کردن شدم. خیلی عصبی بودم. با شوهرم تماس گرفتم و خواستم به منزل بیاید. چند دقیقه بعد زنگ در خانه به صدا درآمد. فکر کردم شوهرم است، در که باز شد بابک وارد خانه‌ام شد. در ورودی را بستم و به او گفتم برود، در حیاط بود سعی کرد در ورودی ساختمان را باز کند و می‌گفت می‌خواهد حرف بزند، من در را هل می‌دادم و فریاد می‌زدم برو، می‌ترسیدم وارد خانه شود و سر دخترم بلایی بیاورد، آن‌قدر ترسیده‌بودم که اصلا متوجه نشدم چاقو دستم است، چون داشتم سبزی خرد می‌کردم، چاقو دستم بود و یادم رفته بود آن را زمین بگذارم. یکدفعه پسر جوان افتاد و فهمیدم چاقو خورده است. تازه آن زمان به خودم آمدم.

متهم گفت: «وحشت کرده‌بودم، بلافاصله به اورژانس زنگ زدم و کمک خواستم. بعد خودم بابک را به بیمارستان بردم اما فوت شد.»

پوران در تمام مراحل دادرسی همین ادعاها را تکرار کرده و گفته بود برای دفاع از دخترش و ناخواسته دست به قتل زده‌است. تحقیقات ماموران هم نشان داد طبق گفته پوران آیفون خانه خراب بوده و زن میانسال هنگام حادثه در حال سبزی پاک کردن بود. بعد از پایان تحقیقات و محاکمه متهم از سوی دادگاه در قتل عمد مجرم شناخته نشد و او را به اتهام قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه و سه سال زندان محکوم کردند.این رای با اعتراض اولیای‌دم که پیش از این درخواست قصاص کرده‌بودند، روبه‌رو و پرونده به دیوانعالی کشور فرستاده شد. در این بین پوران با سپردن وثیقه آزاد شد. رای صادره از سوی دیوانعالی کشور نقض و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده‌شد. روز گذشته جلسه محاکمه پوران در شعبه 5 دادگاه کیفری استان فارس به ریاست قاضی رضاییان برگزار شد. پوران در ابتدای جلسه محاکمه به سوی مادر مقتول رفت، او را در آغوش گرفت و در حالی‌که هر دو گریه می‌کردند گفت: من قصدی برای کشتن پسر شما نداشتم و خودتان هم می‌دانید که یک حادثه بود، فقط قصد داشتم از دخترم دفاع کنم و سعی می‌کردم او وارد خانه نشود. حتی سعی کردم کمکش کنم و با اورژانس تماس گرفتم، اما نتوانستم نجاتش بدهم.پدر و مادر مقتول در این هنگام از دادگاه درخواست تنفس کردند و خواستند کمی با هم مشورت کنند. آنها بعد از چندین دقیقه مشورت در خارج از دادگاه اعلام کردند دو ماه به پوران مهلت می‌دهند. قاضی رضاییان و همکارانش بعد از مشورت با اکثریت آرا تصمیم گرفتند پوران همچنان با وثیقه آزاد باشد تا در این مدت بتواند نظر اولیای‌دم در مورد رضایت را جلب کند.پوران بعد از خروج از دادگاه دوباره به سمت اولیای‌دم رفت و از آنها تشکر کرد و خواست تا اعلام رضایت کنند اما آنها هنوز بر نظر خود مبنی بر قصاص باقی هستند. فرشید رفوگران وکیل مدافع پوران در این خصوص گفت: هرچند موکلم همچنان تاکید دارد برای دفاع از دخترش دست به این قتل زده اما با توجه به مساعدت دادگاه درخصوص مهلت دوماهه، در این مدت تلاش خود را برای جلب رضایت اولیای‌دم با همکاری خانواده پوران به‌کار می‌گیریم.