اشرف بروجردی: نگرش مدیران جامعه درباره عدالت جنسیتی اصلاح شود

ارسال کننده : آقای احمد فخرالدین 25آبان 

یک فعال حوزه زنان گفت: لازم است نگرش برخی مدیران جامعه درباره عدالت جنسیتی اصلاح شود و آنان به درک درستی از این مفهوم دست یابند و بدانند که عدالت جنسیتی به معنای تساوی نیست؛ بلکه قرارگیری هر چیزی در جای خود است.
اشرف بروجردی، افزود: عدالت در مفاهیم دینی ما به معنای قرار گرفتن هر چیز در جای خود است و به معنای تساوی نیست. در جامعه ما با توجه به رشد روزافزون زنان درعرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و رویش افکار متعالی در آنها، حضورشان درحوزه‌های مختلف عملیاتی و اجرایی می‌تواند عدالت جنسیتی را محقق کند، این درحالیست که جنس زن به عنوان یک شهروند درجایگاه مربوط به خود قرار ندارد وعدالت جنسیتی فاصله زیادی با نگرش دینی و مذهبی ما دارد.

وی در ادامه گفت: عدالت جنسیتی در ایران چندان محقق نشده است، چرا که برخی مدیران و تصمیم‌گیران این حق را به زنان نمی‌دهند . در این شرایط حقوق مرتبط با جایگاه شهروندی برای زنان مهیا نشده است، در حالیکه این ظرفیت در وجود زنان هست ولی از آن استفاده نمی‌شود.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره راهکارهای تحقق عدالت جنسیتی، اظهار کرد: باید شرایط و ظرفیت لازم در اختیار زنان قرار گیرد، ضمن آنکه برخی از قوانین به عنوان مانع در زمینه ایفای نقش زنان عمل می‌کنند که باید آنها را هم اصلاح کرد.

بروجردی در پایان درباره موانع فرهنگی تحقق عدالت جنسیتی، گفت: موانع فرهنگی تابعی از دیدگاه‌های ارائه شده درباره عدالت جنسیتی به جامعه است و به منظور فرهنگ‌سازی لازم است یک موضوع در یک رسانه به صورت مدون تدوین و تشریح شود؛ اما زمانی که رسانه مسئولیت اصلاحات فرهنگی در این زمینه را برعهده نمی‌گیرد با این مشکل روبرو هستیم، بنابراین به منظور اصلاح دیدگاه در زمینه عدالت جنسیتی، لازم است کارهای فرهنگی و رسانه‌ای انجام شود.