صدور حکم زندان برای فعالان مدنی زن و افزایش زندانیان در بحران کرونا

دادگاه های انقلاب رژیم ملایان فعالانه به صدور حکم زندان برای فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر ادامه می دهند و زندانیانی که به مرخصی فرستاده بودند را نیز به زندان باز می گردانند.صدور حکم زندان برای فعالان مدنی زن و افزایش زندانیان در بحران کرونا

صدور حکم زندان برای تعداد بیشتری از زندانیان در شرایطی است که ویروس کرونا در همه زندان های ایران شیوع پیدا کرده و زندانیان بدون برخورداری از تجهیزات حفاظتی و بهداشتی و امکانات درمانی به طور متراکم در فضای محدود نگهداری می شوند. با ابتلای تعدادی از زندانیان به ویروس کرونا این وضعیت هر روز وخیم تر می شود.

روز ۲ اردیبهشت ۹۹، دادگاه انقلاب آمل فعال مدنی شورا فکری را به ۶ماه حبس تعزیری محکوم کرد. اتهام خانم فکری شرکت در مراسم یادبود قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی که توسط سپاه پاسداران سرنگون شد، می باشد.

همچنین، روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۹، مریم حاجی حسینی در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. مریم حاجی حسینی ۷ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و حدود ۶ماه در بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران نگهداری و تحت بازجویی قرار گرفت. مریم حاجی حسینی متولد سال ۱۳۵۱ در اوایل فروردین سال ۹۹، به بند زنان اوین منتقل شد.

فعال کارگری پروین محمدی که روز ۷اسفند ۹۸ مشمول مرخصی شده بود، باید روز ۱۰ اردیبهشت به زندان کچویی کرج بازگردد
فعال کارگری پروین محمدی
در تحولی دیگر، فعال کارگری پروین محمدی که روز ۷اسفند ۹۸ مشمول مرخصی شده بود، باید روز ۱۰ اردیبهشت به زندان کچویی کرج بازگردد.

بیش از ۲۰سازمان حقوق بشری طی نامه سرگشاده ای که روز ۳ اردیبهشت ۹۹، منتشر شد در رابطه با سلامتی زندانیان سیاسی زن در زندانهای ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنها شدند. در این نامه آمده است: «این بخشی از سیاستی است که به نظر می‌رسد برای شکنجه بیشتر زندانیان سیاسی از طریق نگه داشتن آنها در شرایط خطرناک زندان اتخاذ شده است.» آنها از دولت ها، رسانه ها، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی خواستار وارد کردن فشار به رژیم ایران شدند تا زنان زندانی سیاسی را فوراً آزاد کنند.

راحله احمدی فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی صبا کردافشاری در دادگاه تهران به ۴ سال و ۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد
راحله احمدی و دخترش صبا کردافشاری
در همین رابطه، حال فعال مدنی راحله احمدی، مادر زندانی سیاسی صبا کردافشاری، که در زندان اوین محبوس می باشد، وخیم گزارش شده است. وی از بیماری تیروئید رنج می برد که در اثر آن سیستم ایمنی بدن او تضعیف و مختل شده و در صورت ابتلا به بیماری کرونا در خطر جدی قرار می گیرد. حدود دو هفته قبل سر وی ورم کرده و تا یک هفته هر روز این ورم بیشتر شده و سپس به درد در ناحیه گوش راست منجر شده است.