اعتصاب غذای مریم ابراهیم وند در زندان اوین

مریم ابراهیم وند محبوس در زندان اوین در اعتراض به طولانی شدن روند بازداشت و عدم رسیدگی به پرونده خود از روز سه شنبه دوم اردیبهشت دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش نفس در قفس، ارگان، مریم ابراهیم وند فیلم نامه نویس و تهیه کننده و کارگردان سینما که از تیر ماه ۹۷ در بازداشت موقت نگهداری می‌شود به دلیل عدم رسیدگی به پرونده خود در طول این دوسال، از روز سه شنبه ۲ اردیبهشت دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارش‌گر نفس در قفس گفت :‌ « خانم ابراهیم وند از تیرماه سال ۹۷ تا کنون به صورت بلاتکلیف نگهداری می ‌شود همین موضوع باعث اعتراض و اعتصاب وی شده است. خواسته ایشان رسیدگی به وضعیت پرونده‌‌اش است»

لازم به یادآوری است که مریم ابراهیم وندو تهیه کننده فیلم‌های “طنز عشق”، ” ما همه تنهاییم” و “پانسیون دختران” و ” ۲۴ سپتامبر” در شهریور ماه سال ۱۳۹۵ توسط ماموران اطلاعات سپاه در محل کار خود در تهران به دلیل تهیه فیلم ” ۲۴ سپتامبر” بازداشت بعد از ۳۵ روز با تودیع قرار وثیقه۳۰۰ میلیونی آزاد شد. خانم ابراهیم وند نزدیک به دو سال بعد مجددا بازداشت شد ابتدا به قرچک ورامین و بعد از ۲۱ ماه به زندان اوین منتقل شد.

لازم به ذکر است که فیلم ” ۲۴ سپتامبر” در مورد حادثه منا در عربستان می باشد که به گفته خود مریم ابراهیم وند از وزرات ارشاد مجوز داشت.

هم رسانی