حمله انتظامات دانشگاه امیرکبیر به زهرا خندان، دانشجوی ممنوع الورود

ارسال کننده : آقای محمود نعیمی 8 آبان 

دانشجونیوز: ماموران انتظامات دانشگاه امیرکبیر با حمله به یکی از دانشجویان دختر دانشگاه، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
بنابر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، روز شنبه ۴ آبان ماه، زهرا خندان دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از ورود به داخل دانشگاه توسط ماموران انتظامات مورد حمله قرار گرفت.

مامورین انتظامات به دلیل شرکت این دانشجو در مراسم جشن مرخصی مجید توکلی سعی داشتند که وی را از صحن دانشگاه اخراج نمایند.

پس از تجمع دانشجویان در محل این حادثه مامورین انتظامات محل را ترک نمودند.

زهرا خندان در نامه ای به مسئولان وزارت علوم ضمن اعتراض به این موضوع به شرح رفتار هتاکانه مامورین انتظامات پرداخته است: ”پس از داخل شدن به دانشگاه توسط یکی از کارمندان انتظامات به نام «اکرم خان قلی» که به منظور جلب بنده در صحن دانشگاه فرستاده شده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و سیلی ای به صورتم نواخته شد .این حادثه در حضور جمعی از دانشجویان و هم چنین همکار ایشان، خانم «بوستانی» رخ داد”.

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز که ممنوع الورود کردن دانشجویان در سال های گذشته با دستور و هماهنگی وی صورت گرفته، نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی نموده است.

وی همچنین در پی اعتراض دانشجویان به نحوه برخورد انتظامات و ضرب و شتم دانشجوی دختر دانشگاه امیرکبیر، هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

پیش از نیز بارها دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نسبت به رفتارهای توهین آمیز انتظامات به خصوص در برخورد با دختران اعتراض کرده اند.

در پی اتفاق اخیر، زهرا خندان با نگارش نامه ای خطاب به مسئولان وزارت علوم می گوید که امیدوار است دولت حاضر با پشتیبانی از ساحت دانشگاه، شان لگدمال شده جامعه دانشگاهی را به ایشان بازگرداند.

متن کامل نامه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، زهرا خندان، در ادامه آمده است:

وزارت محترم علوم ، تحقیقات و فناوری

آنچه پس از انتخابات اخیر ، برای دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتظار می رفت ایجاد فضایی بازتر و هم چنین احترام متقابل دانشجو و کارمند در فضایی امید بخش بود.

متاسفانه طی یک ماهی که از ابتدای سال تحصیلی جدید گذشته ، تغییری در رفتار مسولین دانشگاه علی الخصوص کارمندان انتظامات دیده نشده و همان رویه توهین آمیز پیشین به قوت خود باقی است.

در مورخ ۴/۸/۱۳۹۲ ، ابتدا از ورود اینجانب به داخل دانشگاه ممانعت به عمل آمد.طبق گفته مسولین انتظامات و هم چنین دبیر کمیته انظباطی، دستور این ممنوعیت ورود توسط شخص دکتر علیرضا رهایی ریاست دانشگاه امیرکبیر صادر شده است. این در حالی است که ورود به دانشگاه حق قانونی هر دانشجوییست. بر این اساس اینجانب خود را محق ورود به دانشگاه دانسته و براین امر اصرار ورزیدم. پس از داخل شدن به دانشگاه توسط یکی از کارمندان انتظامات به نام “اکرم خان قلی ” که به منظور جلب بنده در صحن دانشگاه فرستاده شده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و سیلی ای به صورتم نواخته شد .این حادثه در حضور جمعی از دانشجویان و هم چنین همکار ایشان، خانم “بوستانی” رخ داد.و ایشان وقوع این امر را در همان زمان و در حضور پرسنل انتظامات حاضر در محل واقعه من جمله “آقای اسداللهی” و دانشجویانی که بهت زده شاهد این اتفاق و اعتراضات متعاقب بنده بودند تایید نمود. متاسفانه پس از اعتراض بنده در دفتر انتظامات ، همه پرسنل نام برده شده به پشتوانه حمایتی ریاست انتظامات دانشگاه “جناب حسینی” این موضوع را به کلی انکار کرده و سعی در وارونه جلوه دادن حادثه و نتیجتا مقصر جلوه دادن من نمودند، این گونه واکنش دفتر انتظامات پیش از این نیز در رابطه با اتفاقات مشابه ، بارها رخ داده بود.

ساعاتی بعد از این حادثه ، پس از مشاهده ریاست داشنگاه دکتر علیرضا رهایی، در صحن، موضوع را با ایشان در میان گذاشتم که ایشان ضمن اظهار بی اطلاعی در مورد ممنوع الورودی اینجانب ، با بی تفاوتی آشکار ، حادثه مذکور را تا سطح یک درگیری ساده تقلیل داد و در این رابطه حتی اظهار تاسف ظاهری هم ننمود .

از وزارت محترم درخواست دارم موضوع شرح داده شده را که نه یک شکواییه شخصی بلکه شرح درد جامعه دانشجویی و هتک حرمت ساحت دانشگاه است ، پیگیری نمایند. جامعه دانشگاهی در سالهای اخیر بارها و بارها آماج حملات متحجران و بی مایگان گمارده شده به مناصب دانشگاهی قرارگرفته است . تکرار فجایعی اینچنین در دولت دکتر روحانی که مشی اعتدال را پیشه نموده اند ، شایسته نبوده و امید است دولت حاضر با پشتیبانی از ساحت دانشگاه ، شان لگدمال شده جامعه دانشگاهی را به ایشان بازگرداند.

در صورت تمایل وزارت علوم، اسامی شاهدین این حادثه به صورت محرمانه در اختیار آن نهاد محترم قرار خواهد گرفت.