دوچرخه سواری بانوان: انتخابها از روی رابطه است نه توانایی

ارسال کننده : آقای غلامرضا اخلاقی 8 آبان 

ایران پرس نیوز :رکاب زن اصفهانی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان با انتقاد از انتخاب‌های اخیر تیم ملی بانوان گفت: در مسابقات کاپ آسیا که در تایلند برگزار شد دوچرخه سواری اعزام شده است که مقام و سابقه‌ای در رشته های پیستی ندارد.

عادله نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: از سال 85 تاکنون از ملی پوشان دوچرخه سواری ایران بوده‌ام و در کنار مریم جلالیه رکوردها و جایگاه اول و دومی بین ما دو نفر چرخش داشته است، اما در مسابقات اخیر کاپ آسیا که در تایلند برگزار شد، مریم دهقان که جایگاه خوبی ندارد را به همراه دیگر نفرات اعزام کردند. البته در مورد نفر دیگر هم بحث است، اما وقتی کسی تمام سابقه و فعالیتش در رشته‌های جاده بوده است، آن هم نه بین نفرات برتر چرا باید به یکباره به چنین مسابقاتی اعزام شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که از سال 90 تاکنون به دلیل مسایل ومشکلات مالی اعزامی صورت نگرفته و حضور در چنین مسابقاتی برای بازیکنانی مثل من و جلالیه واقعا لازم بود، نمی‌دانم با استناد به چه مدارکی بر روی توانایی و ظرفیت‌های ما چشم بستند. البته بعد از اعزام و کسب جایگاه سوم بر روی آن خیلی مانور دادند، اما زمانی که در این رشته‌ای که ایشان در انفرادی شرکت داشت تنها 4 شرکت کننده حضور داشت و او از شرکت در مسابقات تیمی انصراف داد، چرا که در این بخش ترس دارد.

نوری با اشاره به رکاب زنی خود و جلالیه در 4 ماده پیست گفت: در تمامی این مواد در کشور همیشه جایگاه اول و دومی بین ما دو نفر بوده و رکوردهای ما نیز با بقیه فاصله زیادی دارد. ماندانا دهقان و فرزانه شریفی که برای حضور در اردوی تیم ملی به مسابقات تایلند اعزام شدند نمی‌دانم بر چه اساسی انتخاب شدند، اما آنچه مشخص است روابط و باندبازی‌ها است که در حال شکل گرفتن در دوچرخه سواری است و این برای رشد و پیشرفت این رشته که روند خوبی نیز داشت بسیار بد است.

رکاب زن اصفهانی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان با اشاره به صحبت هایی که با برخی از مسئولان داشته افزود: آنان نتوانستند هیچ جواب قانع کننده‌ای به ما بدهند چرا که خودشان نیز می‌دانند حق با ما است. از 6 شهریور تاکنون بعد از مسابقاتی که داشتیم انگیزه و رغبتی برای نشستن بر روی دوچرخه نداشته‌ام. من تمام زندگی‌ام از 85 تا نون را تحت الشعاع این رشته قرار دادم و الان برخوردهایی می‌شود که مناسب و در شان ما نیست. حداقل جواب قانع کننده و منظقی به ما بدهند.