قتل زن جوان برای فرار از مهریه سنگین!

ارسال کننده : آقای محمود نعیمی 7 آبان 

حکم مجازات مرد جوان که برای فرار از مهریه سنگین نقشه قتل همسرش را طراحی و با همدستی برادر خود اجرا کرده بود در دیوان عالی کشور تاييد شد.

به گزارش قانون، در این پرونده علی ۳۱ ساله متهم است با همدستی برادر کوچک خود نقشه قتل همسرش و سرقت طلاهای او را طراحی و اجرا کرده بود.

تیر ماه سال گذشته متهمان برای محاکمه در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران حاضر شده و در ابتدای جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست، گفت: در این پرونده لقمان ۲۷ ساله متهم به مباشرت در قتل زینب و علی ۳۱ ساله متهم به معاونت در قتل است. آن‌ها با طرح نقشه‌ای زینب را به بیابان‌های اطراف شهریار کشانده و پس ازخفه کردن زن جوان طلاهای او را سرقت کرده بودند.

با توجه به دلایل موجود در پرونده برای متهمان تقاضای مجازات قانونی را دارم. در ادامه مادر مقتول با حضور در جایگاه برای متهمان تقاضای قصاص کرد و اظهار داشت: علی بعد از قتل دخترم مدعی شد زینب با سرقت طلا و پول‌های موجود در خانه متواری شده است. اما پس از چند روز لقمان با خانه‌مان تماس گرفت و گفت با همدستی علی زینب را با کمربند خفه کرده‌اند. در ادامه قاضی نورا… عزیزمحمدی با تفهیم اتهام به لقمان از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

او نیز با رد اتهام مباشرت در قتل اظهار داشت: برادرم با همسرش اختلاف شدیدی داشت. علی مدعی بود خانواده زینب او را کتک می‌زنند و زن جوان قصد دارد مهریه ۸۱۴ سکه طلای خود را به اجرا بگذارد. او برای اینکه این مهریه را پرداخت نکند نقشه قتل همسرش را طراحی کرد. شب حادثه از پیرانشهر به تهران آمدیم از مقابل ترمینال آزادی یک دربستي گرفته و به بیابان‌های اطراف شهریار رفتیم. در آنجا زینب و علی با هم درگیری لفظی پیدا کردند که برادرم ضربه محکمی‌به صورت همسرش زد. وقتی زینب روی زمین افتاد او با دست ۵ دقیقه گلویش را فشار داد بعد هم از من خواست برای اطمینان از مرگ او کمربندم را به دور گردنش گره بزنم. من هم این کار را کردم اما قبل از اینکه من کمربند را گره بزنم زینب مرده بود.

قاضی: برادرت ادعا کرده برای همدستی در این قتل ۳ میلیون تومان از او گرفته‌ای در این باره توضیح بده.

متهم: من هیچ پولی از برادرم نگرفتم. به خاطر اینکه از او می‌ترسیدم حاضر به همکاری شدم. او خیلی خطرناک است. حتی چندبار در زندان بدن مرا گاز گرفته که آثارش وجود دارد.

قاضی: سابقه کیفری دارید؟

متهم: بله. حدود ۸ بار به اتهام مواد مخدر و سرقت دستگیر و روانه زندان شده‌ام.

رئیس دادگاه سپس از علی خواست در جایگاه حاضر شده و به دفاع از خود بپردازد.
مرد ۳۲ ساله نیز در تشریح ماجرا گفت: خانواده همسرم مرا خیلی اذیت می‌کردند و زینب نیز می‌خواست مهریه‌اش را به اجرا بگذارد. وقتی موضوع را به برادرم گفتم او نقشه قتل را طراحی و اجرا کرد. من در کلاس اول ابتدایی ۱۱ سال مردود شدم و عقل درست و حسابی برای نقشه کشیدن ندارم. در بیابان‌های اطراف شهریار فقط یک ضربه به همسرم زدم و بعد دست و پای او را گرفتم.

قاضی: چرا بعد از قتل طلاهای همسرت را سرقت کردی؟

متهم: طلا‌ها را خودم برایش خریده بودم و نمی‌خواستم شخص دیگری آن‌ها را بردارد.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکیل مدافعشان قضات دادگاه برای تصمیم گیری در رابطه با این پرونده وارد شور شده و لقمان را به قصاص محکوم کردند. علی نیز به ۱۵ سال زندان و پنج سال تبعید محکوم شد.