ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای حضور و فعالیت زنان در اجتماع

ارسال کننده: آقای احمد فخرالدین 6آبان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: نقش خانواده درحفظ و ارتقای سلامت و تربیت صحیح فرزندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


جلسه ای به منظور برنامه ریزی برگزاری مراسم روز خانواده با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ، مشاوران امور بانوان ادارات و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزارشد.

خدیجه جعفری اصل مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بر نقش خانواده در حفظ و ارتقاء سلامت روح و روان و تربیت صحیح فرزندان اشاره کرد و گفت: خانواده یکی از مهم ترین رکن تشکیل جامعه است چرا که در اسلام و در آیات و روایات متعددی بر نقش خانواده در شکل گیری شخصیت فرد تاکید شده است.

وی ایجاد بسترهای مناسب برای حضور و فعالیت زنان در اجتماع را با رعایت ارزش‌های دینی و اسلامی و رفع آسیب‌های اجتماعی و هم چنین مسایل و مشکلات خانواده را ضروری دانست.

جعفری نقش مادران و همسران را در سالم سازی محیط خانواده و اجتماع مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان ما عهده دار مسوولیت خطیر تربیت صحیح فرزندان و همسرداری هستند و اگر خانواده‌ها سالم و فرزندان برخوردار از اخلاق اسلامی و تربیت یافته مکتب الهی باشند، آن وقت جامعه‌ای سالم و رو به رشدی خواهیم داشت.

وی اصل با بیان این که ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی از اولویت کاری ماست، خاطرنشان کرد: زنان جامعه اسلامی ما به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و بر اساس عقل و متانت، قدرت و شجاعت با شور و احساس عاطفی با همه انسان‌ها مادرانه رفتار کرده و با تأسی از زندگی ساده حضرت فاطمه زهرا ( س ) می توانند الگویی برای زنان جهان باشند.

مدیرکل دفتراموربانوان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری همایش فرهنگی روز خانواده در هشتم آبان ماه سال جاری در استان خبرداد و گفت: این همایش از طریق کمیته امداد امام (ره) و با مشارکت و همکاری ادارات از جمله اداره کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، مراکز علمی و دانشگاهی و سایر دستگاه‌های دخیل با حضور زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد ، مشاوران امور بانوان و زوج های موفق هشتم آبانماه در محل مجتمع فرهنگی – هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را نشست آموزشی و فرهنگی و بهره‌گیری از دانش اساتید صاحب نظر در زمینه ارایه الگوی موفق زندگی به زوج‌های جوان، تجلیل از زنان سرپرست خانواده موفق و زوج‌های جوان، اهدای بسته‌های فرهنگی تاثیرگذار و اجرای مسابقه قرآن و تواشیح عنوان کرد.

منبع: ایسنا