خانم معاون وزیر تکذیب می کند

یکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
پی آمد جاماندن بانوی نخبه پینگ پنگ ایران از سفر به هنگ کنگ
فریدون شیبانی
pingpong

پیکارهای تنیس روی میز کاپ آسیا در هنگ کنگ به پایان رسید و در حالی که از دو شرکت کننده مرد ایرانی نوشاد عالمیان چهارم شد و برادرش، نیما با دو شکست از دور رقابتها بیرون رفت، ماجرای بازداشتن ندا شهسواری از پرواز همچنان بحث اهالی پینگ پنگ در ورزش درهم ریخته جمهوری اسلامی است.

ندا شهسواری تنها قهرمان تنیس روی میز ایران در المپیک ۲۰۱۲ بود و به دستور شورای برون مرزی از سفر به هنگ کنگ باز ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران محمد زارع پور، رییس فدراسیون تنیس روی میز بازداشتن ندا شهسواری در آخرین لحظه های سفر را تصمیم خانم اکبر آبادی، معاون وزیر ورزش در بخش بانوان اعلام کرد و در پی آن خانم معاون وزیر هم به ایسنا گفت: “رییس فدراسیون بهانه می‌آورد. ما مخالفتی با اعزام شهسواری به کاپ آسیا نداشتیم!”

در سفر به هنگ کنگ رییس فدراسیون پینگ پنگ هم یکی از مسافران خاور دور بود که رفتن و بازگشت دیرهنگامش، به دستور او در سایت فدراسیون گزارش نشد. این ماجرا هم در رسانه ها و در میان اهالی تنیس روی میز بحث داغی را در پی داشت. رئیس فدراسیون می‌گوید: “تشخیص داده بودم که سفرم به هنگ کنگ اطلاع رسانی نشود!”

اکبرآبادی به عنوان معاون امور بانوان و ورزش همگانی وزارت ورزش در مورد اعزام نشدن ندا شهسواری به ایسنا همچنین گفت: “من به هیچ وجه با سفر ندا شهسواری به کاپ آسیا مخالفتی نکرده‌ام و فدراسیون دارد بهانه می آورد؛ چرا که نمی خواست هزینه‌ای برای فرستادن مربی یا سرپرست به همراه شهسواری پرداخت کند! به هیچ وجه من چنین پیشنهادی (اعزام نشدن شهسواری) را نداده‌‌ام. ۱۴ و ۱۵ اسفند جلسه شورای برون مرزی برای صدور مجوز تشکیل شد که من به دلیل حضور در سفر استانی در این جلسه شرکت نکردم.”

اکبرآبادی: ما فقط گفتیم ندا شهسواری باید همراه داشته باشد!

اکبرآبادی همچنین گفت: “فدراسیون می ‌خواست شهسواری به تنهایی عازم بازیها شود. ما هم گفتیم که او باید همراه داشته باشد. به هیچ وجه مخالفتی صورت نگرفت. شورای برون مرزی مطلقا با سفرهای رسمی مخالفت نمی‌کند. ممکن است برای حضور تیم‌ها در سفرهای غیر ضروری مانند تورنمنت که جایگاه و اعتبار خاصی ندارد، مخالفت‌هایی صورت بگیرد، اما به هیچ عنوان مشکلی برای اعزام ورزشکاران ملی‌پوش به مسابقات رسمی نداریم.”

نافرمانی پارتی دارها

این موضوع در حالی ادعا شده است که چند ماه قبل تیم موی‌تای بانوان باوجود لغو و ممنوعیت ادامه فعالیت این رشته، ورزشکاران و همراهانش را بدون گرفتن مجوز شورای برون مرزی به یک دوره مسابقات بین‌المللی اعزام کرد که خبرنگاران آن را بی اهمیت خواندند و ادعا کردند که ارتباطات مجریان این تخلف موجب شده تا وزارت ورزش بدون هیچ توضیحی آن را به فراموشی سپرد.

معاون وزارت ورزش در امور بانوان در این مورد ادعا کرد: “در مورد اعزام آن تیم هم باید بگویم که عملکردشان تخلف بوده و شورای برون مرزی و حراست با آنها برخورد می‌کند، اما فعلا هیچ تعلیق و محرومیتی برایشان در نظر گرفته نشده است!”