اعتصاب غذای نامحدود راحله ذکایی زندانی تبعیدی در زندان قرچک ورامین

arton20807
کمیته گزارشگران حقوق بشر- راحله ذکایی، زندانی تبعیدی محبوس در زندان قرچک ورامین، از صبح امروز در اعتراض به عدم انتقالش به زندان اوین دست به اعتصاب غذای نا محدود زده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این زندانی زن عادی صبح امروز پس از آنکه متوجه شد با ممنوعیت ملاقات مواجه شده، ضمن اعتراض به مسئول زندان، دست به اعتصاب غذا ی نامحدود تا انتقال وی به زندان اوین زده است.

همچنین گزارشهای دریافتی حاکی از این است که، وی به دلیل عدم توانایی در تهیه وثیقه علی رغم نظر دادگاه، نتوانسته است به مرخصی بیاید.

راحله ذکایی، متولد ۱۳۶۲ متعاقب از بازگشت از مرخصی، در تاریخ چهارشنبه ششم دیماه سال گذشته و چند روز پس از درگیری با ماموران بازرسی زندان اوین به دلایل واهی و به علت گزارش ماموران زندان به مقامات بالاتر، به زندان قرچک ورامین تبعید شد.

راحله ذکایی، یکی از ۱۰ زنی است که سال گذشته در بند سیاسی زنان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود.

وبلاگ زنان پشت میله‌های زندان در باره این زندانی زن نوشته است: “وی در گفت وگو با مریم حسین خواه٬ روزنامه‌نگاری که در مدت بازداشتش در بند عمومی زندان اوین با راحله هم‌بند بوده است٬ دلیل بازداشت اولش را اجبار اعضای خانواده‌اش به همراهی آنها در سرقت‌های مسلحانه عنوان کرده و گفته است دایی‌هایش از ۱۳ سالگی از او به عنوان پوشش برای سرقت‌ استفاده می‌کردند. به گفته راحله کذایی حکم ۱۰ سال حبس در رابطه با مواد مخدر نیز به خاطر بر عهده گرفتن بخشی از مواد مخدر یکی از هم بندی‌هایش و نجات وی از محکوم شدن به اعدام بوده است.”

همچنین این وبلاگ در تاریخ بیست و دوم آبان ماه سال گذشته گزارش داده بود که پدر و مادر راحله ذکایی در زندان هستند٬ شوهر وی که از اعضای‌ یکی از باندهای قاچاق در مرز‌های شرقی ایران بود٬ چند سال پیش در یک درگیری‌ مسلحانه کشته شده و وی در این مدت از دسترسی کافی به وکیل منتخب خودش محروم بوده است.

این در حالی است که پسر ۱۲ ساله راحله٬ در زمان بازداشت وی فقط یک سال داشت و به خاطر نداشتن شناسنامه و زندانی بودن راحله برای ثبت‌نام در مدرسه با مشکل مواجه بود.