معاون مرکز زنان خبر داد: اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی زنان

4 اردیبهشت 1392

ایسنا – معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امورزنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه تفاهم نامه سال گذشته مرکز با صندوق مهرامام رضا (ع) برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به زنان در قالب مشاغل خانگی به طور کامل اجرا نشد، قصد داریم این تفاهم نامه را تمدید کنیم.

پروین هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: پایان سال 91 تفاهم نامه‌ای با صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار امضا کردیم اما به علت کمبود زمان و ضرورت ارائه مدارک مختلف از سوی درخواست کنندگان به بانک‌ها، این تفاهم نامه به صورت کامل اجرایی نشد و تنها عده محدودی توانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در ادامه اظهارکرد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده از استانهای مختلف درخواست کنندگان دریافت وام به علت طولانی شدن مدت زمان اخذ وام گله‌مند هستند.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه این تفاهم نامه در ماه پایانی سال گذشته منعقد شد و زمان اجرای آن به لحاظ محدودیت سال مالی، تا پایان سال 91 در نظر گرفته شده باید تعهدات باقیمانده در سال 92 تحقق یابد، بنابراین در صددد تمدید این تفاهمنامه هستیم تا ممتقاضان بتوانند در مدت زمان کافی از تسهیلات آن استفاده کنند.

هدایتی در پایان ابراز امیدواری کرد که مراحل بانکی برای متقاضیان استفاده از تسهیلات تفاهم نامه مرکز امور زنان با صندوق مهر امام رضا(ع) کاهش یابد.