هرانا؛ برگزاری دادگاه فاطمه مثنی و حسن صادقی

ارسال کننده : فاطمه تابع بردبار
شنبه 06 مهر 1392 ساعت 16:34 |
ghazaeiye3
خبرگزاری هرانا – طی هفته گذشته جلسه دادگاه فاطمه مثنی و حسن صادقی‌خرم‌دشتی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه مثنی و حسن صادقی‌خرم‌دشتی که ۸ ماه پیش قصد برگزاری مجلس ترحیم خانگی برای بستگان خود را داشتند و به همین اتهام بازداشت شدند، طی هفته گذشته در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شدند.

این زوج که همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می‌شوند به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروههای معاند نظام در دادگاه انقلاب محاکمه شدند.

آقای خرم‌دشتی متولد ۱۳۴۳ می‌باشد و در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از گروههای معاند نظام بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است و خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد نیز در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال بیشتر نداشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.

حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی که قصد برگزاری مجلس ترحیم خانگی برای پدر خود در روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه را داشت، بامداد دوشنبه ۱۰ بهمن ماه حدود ساعت ۵ صبح با مراجعه مامورین وزارت اطلاعات به همراه همسر خود بازداشت شد.

همچنین فرزند ۱۷ ساله ایشان نیما صادقی‌خرم‌دشتی نیز روز بعد هنگامی که مامورین برای مصادره و پلمب منزل مراجعه می‌کنند بازداشت می‌شود که وی در اسفند ماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد می‌شود.

حسن صادقی و فاطمه مثنی یک دختر ۱۲ ساله نیز دارند که اکنون در خارج از زندان و دور از پدر و مادر خود در شرایط نگران کننده‌ای بسر می‌برد.

لازم به ذکر است، غلامحسین صادقی‌ خرم دشتی، پدرِ نامبرده، از فعالان سیاسی ایرانی مقیم عراق می‌باشد که در تاریخ ۴ بهمن ماه سال گذشته بر اثر بیماری سرطان جان باخته است.
http://hra-news.org/00/16690-1.html