زندانی‌شدن خبرنگاران زن در حضور رییس بسکتبال

رویا ایرانی

خبرنگاران زنى که براى پوشش خبرى فینال لیگ برتر بسکتبال به تبریز رفته بودند، در یک اتاق محبوس شدند. به گزارش “ورزش سه”، عجیب ترین اتفاقى که در حاشیه فینال لیگ برتر بسکتبال در تبریز بین ٢ تیم شهردارى تبریز و مهرام به گوش رسید، راه ندادن خبرنگاران خانم به سالن و محبوس شدن آنها در یک اتاق در بسته بود.

‎روزهای قبل هم به این دو خبرنگار اجازه ورود به سالن داده نشده بود در حالی که برخی اطرافیان فدراسیون به آنها گفتند برای بازی فردا این مشکل را برطرف مى کنند. همچنین این خبرنگاران تاییدیه وزارت ورزش و کارت پوشش خبرى به همراه داشتند اما وقتى می خواستند وارد سالن شوند، با ممانعت ماموران روبرو شدند.اتفاق عجیب تر جایی بود که آنها به یک اتاق هدایت شدند و سپس در بر روی آنها قفل شد!

خبر محبوس شدن دو خبرنگار زن در سالن توانا تبریز در حالی رسانه ای شد که رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال در محل برگزاری مسابقه تیم حضور داشت.
این خبرنگاران پیش از این در مسابقه های مختلف مردان با ورود به سالن ها وظیفه رسانه ای خود را انجام داده بودند و بارها در سالن بسکتبال آزادى به پوشش اخبار پرداختند اما این بار اتفاق عجیبی رخ داد.

بعد از پایان بازى ماموران در اتاق قفل شده را به روى خبرنگاران زن باز کردند و همه چیز را عادى جلوه دادند. این اهانت به حقوق زنان خبرنگار نقض “اعلامیه حذف خشونت علیه زنان” میباشد. چرا که ماده 1 این اعلامیه صریحا اعلام می‌کند که” عبارت “خشونت عليه زنان” به معني هر عمل خشونت آميز بر اساس جنس است که به آسیب يا رنجاندن جسمي، جنسي، يا رواني زنان منجر بشود، يا احتمال مي رود که منجر شود، از جمله تهديدات يا اعمال مشابه، اجبار يا محروم کردن مستبدانه زنان از آزادي، که در منظر عموم يا در خلوت زندگي خصوصي انجام شود.”