مجموعه توییت‌های سیاوشی درباره امکان خروج زنان از کشور

برنا

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مجموعه توییتی اقدامات فراکسیون زنان درباره طرح اصلاح گذرنامه و امکان خروج زنان از کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «طیبه سیاوشی»، نماینده مردم تهران، در توییتر خود نوشت:

پیگیری‌ها برای به جریان افتادن طرح اصلاح قانون گذرنامه و امکان خروج زنان از کشور بدون اذن همسر کماکان در دستور کار فراکسیون زنان است اما مقاومت‌هایی در مسیر تصویب طرح امکان خروج بانوان نخبه ورزشی و علمی از کشور بدون اذن همسر وجود دارد که برای ما بسیار عجیب است.

بسیاری از زنان مطالبه می‌کنند که چرا طرح اصلاح ماده 18 قانون گذرنامه فقط برای زنان نخبه ورزشی و علمی دیده شده  نه برای  همه زنان. با توجه به مسائل عرفی و شرعی تصمیم بر این شد که نخستین قدم برای گروهی از زنان برداشته شود و در گام بعدی این نکته برای همه زنان دنبال شود.‌

سیاوشی در ادامه توییت های خود آورده است: چنانچه زندگی طبیعی در یک خانواده جریان داشته باشد، هیچ‌گاه خروج زنان از کشور با مشکل مواجه نمی‌شود. در بسیاری از موارد شوهر به دلیل وقتی که از او برای حضور در اداره گذرنامه به منظور صدور مجوز خروج همسرش صرف می‌شود، معترض است. قرار بود کمیته‌ای به منظور ابهام‌زدایی در خصوص تبصره‌های این طرح  متشکل از دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی، دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی، مسئولان مرکز پژوهش‌ها، وزارت خارجه، اطلاعات و اداره گذرنامه تشکیل و درباره این طرح تصمیم‌گیری کنند که تشکیل این کارگروه لغو شد.