رعایت حجاب و عفاف باید در رفتار و گفتار مردم نهادینه شود

مهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با الگو گرفتن از ائمه معصومین(ع) و اصلاح سبک زندگی باید حجاب و عفاف در رفتار و گفتار مردم نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت الهی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی «فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حریم عمومی» که در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد:حجاب و پوشش به عنوان یکی از مسائل مهم در دین اسلام به آن تاکید جدی شده و باید از ابعاد مختلف مورد توجه کارشناسان و عموم مردم قرار گیرد.

وی افزود: با استناد به آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب توجه به پوشش و حجاب و عفاف برای مردان و زنان اهمیت مضاعفی دارد و می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: نوع نگاه مردان نسبت به نامحرم در واقع همان رعایت عفاف و حجاب است و این نگاه باید در زنان و مردان هم با جدیت رعایت شود.

وی یادآور شد: حجاب در گفتار و رفتار نیز از انواع پوشش های اسلامی تلقی می شود که توجه به آن از سوی زنان و مردان مورد تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته است.

حجت الاسلام نعمت الهی گفت: با وجود شخصیت های دینی و ائمه معصومین(ع) که در زندگی خود الگوهای عملی متعددی را در زمینه های مختلف ارائه کرده اند که با مطالعه سیره بزرگان دینی قادریم از این الگوها تبعیت کرده و به اصلاح سبک زندگی خود کمک کنیم.

وی تصریح کرد: بزرگان دینی ما در عفاف و حجاب و سبک زندگی، اخلاق و رفتار ویژگی های برجسته ای داشته اند که هر کدام از آنها می تواند برای مردان و زنان و جوانان ما درس زندگی باشد و ما نیز وظیفه داریم با معرفی دقیق این الگوهای دینی و عملی با توجه به نیاز روز جامعه الگوهای رفتاری مناسبی را به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: داشتن حجاب درونی در کنار حجاب فیزیکی که در پوشش زنان و مردان تعریف می شود از نکاتی است که باید از سوی زنان و مردان مورد توجه جدی قرار گیرد.

این کارگاه ویژه بانوان فرهیخته و مبلغات مذهبی بود که در  پایان ، آزمون دوره نیز برگزار شد و به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره نیز اعطا خواهد شد.