تنها ۹.۳ درصد مدیران کل ستادی آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند

فارس

مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش پرورش با بیان اینکه در بین 32 عضو شورای معاونین، 4 زن حضور دارند، گفت: 9.3 درصد مدیران کل ستادی را زنان تشکیل می‌دهند ولی در مدیران کل استان‌ها هیچ مدیر کل زنی نداریم.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش پرورش اظهار داشت: ریاست جمهوری تأکید زیادی بر حضور زنان در جامعه و مشاغل مختلف داشته‌اند و با وجودی که پیشرفت‌های زیادی ‌در زمینه حضور زنان در دانشگاه‌ها و تحصیلات دانشگاهی آنها شاهد هستیم اما زنان نتوانسته‌اند به همین اندازه در پست‌های مدیریتی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: موانع زیادی باعث شده است که زنان نتوانند در این پُست‌ها حضور داشته باشند؛ موانعی مانند مشکلات خانوادگی، سازمانی و فردی باعث این ناکامی شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌هایی است که جنسیت در آن مهم است؛ ما با داشتن 500 هزار کارمند زن، بیشترین تعداد کارمند زن را در کشور داریم.

مینایی پور گفت: از 32 عضو شورای معاونین 4 زن در شورای معاونین هستند و 9.3 درصد مدیران کل ستادی را زنان تشکیل می دهند ولی در مدیران کل استان‌ها هیچ مدیر کل زنی نداریم. همچنین 21 زن به عنوان روسای مناطق داریم.

وی افزود: برای رسیدن به وعده‌های ریاست جمهوری در وزارت آموزش و پرورش راه سختی را پیش رو داریم و نیاز است تا تلاش‌های جدی در این زمینه انجام شود.