۱۰۰ آرایشگر در طرح «حریم زیبایی در سایه عفاف و حجاب» شرکت کردند

مهر

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور از برگزاری طرح «حریم زیبایی در سایه عفاف و حجاب» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان آرایشگر خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، مینو اصلانی از برگزاری طرح حریم زیبایی در سایه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این طرح به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور و اتحادیه اصناف و بسیج اتحادیه در با حضور بیش از ۱۰۰ بانوی آرایشگر  به مدت یک روز برگزار شد.

وی هدف از این طرح را آشنایی آرایشگران با چارچوب های اخلاقی در حوزه آرایشگری دانسته و افزود: شرکت کنندگان با برخی مباحث تخصصی مربوط به حرفه آرایشگری، اخلاق آرایشگری، احکام و مسائل حقوقی آرایشگری، تهدیدات و آسیب هایی که این حرفه را تهدید می کند، آشنا شدند.

اصلانی آسیب های اجتماعی جامعه را ناشی از برخی ویژگی های کنترل نشده افراد دانسته و تاکید کرد: یکی از اصول عمده در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی اتخاذ تصمیمات هماهنگ و هم سوی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در حوزه تقویت فرهنگ اسلامی – ایرانی است و تمامی دستگاه ها موظفند با استخراج این آسیب ها و تهدیدات، راهکارهای لازم به حل معضلات را ارائه کنند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مؤثر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کشور توجه به فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی است، همچنین توجه به موضوع فرهنگ جوامع و بومی سازی شیوه های اتخاذ از عوامل مؤثر در کنترل آسیب هاست.

این فعال حوزه زنان اجرای طرح حریم زیبایی در سایه عفاف را از مصادیق پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانسته و اظهار کرد: در این طرح که با توجه به شناخت آسیب های رایج در حوزه آرایشگری تدوین شده است سعی داریم  با ارتقاء بصیرت آرایشگران، آن ها را با حوزه های تهدیدات این حرفه آشنا کرده و با توانمند سازی بانوان آرایشگر در رفع این تهدیدات و آسیب ها گامی موثر برداریم.

وی حوزه بهداشت و سلامت و فرهنگ را از حوزه های مهمی دانست که آرایشگاه ها با آن مواجه هستند و برخی از آن ها با اهداف مالی و کسب درآمد بیشتر، بدون در نظر گرفتن قوانین و چارچوب های بهداشتی و فرهنگی  وارد این حرفه شده و چالش هایی را بوجود آورده اند که این طرح در صدد رفع چنین چالش هایی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان نیز گفت: اولین مرحله از این طرح توسط بسیج جامعه زنان کشور و با همکاری اتحادیه اصناف و بسیج اتحادیه در استان قم با حضور بیش از ۱۰۰ بانوی آرایشگر  برگزار شد و در دوره آموزشی یک روزه، آرایشگرها با برخی مباحث تخصصی مربوط به حرفه آرایشگری، اخلاق آرایشگری، احکام و مسائل حقوقی آرایشگری و تهدیدات و آسیب هایی که این حرفه را تهدید می کند، آشنا شدند.