حوزه زنان و خانواده نیازمند سیاست گذاری هدفمند است

مهر

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری فارس گفت: امروز جامعه ما در حوزه زنان و خانواده نیازمند سیاست گذاری های عمیق و هدفمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اتاق شیراز، معصومه دستغیب در آیین افتتاحیه همایش ملی زنان و توسعه که توسط کانون زنان بازرگان استان فارس در شیراز برگزار شد، بیان کرد: زنان ما در دوران های مختلف از جمله انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و امروز نیز زنان ما آماده برای حضور در عرصه های  رشد و توسعه کشور هستند.

وی افزود: همچنین زنان ما نقش مهمی در خیریه ها و ساماندهی کارهای خیر در جامعه دارند و این حضور و مشارکت اجتماعی زنان ما در جامعه بسیار ارزشمند است.

دستغیب اظهارداشت: در حال حاضر در استان فارس شش بخشدار، دو معاون فرماندار، سه مدیر کل و تعداد بسیار زیادی در بخش های مدیران بانک ها، اعضای شورای شهرها، روسای و معاونین ادارات دولتی و مدیریت های میانی زن وجود دارد که این نشان دهنده حضور زنان در جامعه است.

وی اضافه کرد: بر این باوریم که برای افزایش میزان مشارکت و حضور در جامعه دانشگاه ها باید نشست های علمی و تخصصی با موضوع زنان را بیش از پیش برگزار کنند و به مسایل زنان به صورت جزیی و تخصصی پرداخته شود تا شکاف بین فعالان حوزه زن و مخاطبان آنها کاهش یابد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: امروز بانوان فعال و آموزش دیده و دختران تحصیل کرده ما ابیش از هر موضوعی، نیازمند خودباوری و امید و انگیزه برای افزایش مشارکت اجتماعی و ورود به بازار کار هستند.

دستغیب عنوان داشت: در حوزه زنان به جد نیاز به افراد متخصص و پژوهشگران برای هموار کردن مسیر مشارکت و ایفای نقش زنان داریم.