فضای معماری شهر شیراز هم نشان از بی توجهی به بانوان دارد

مهر

عضو شورای شهر شیراز گفت: فضای معماری و شهرسازی شیراز هم نشان بی توجهی به بانوان دارد اما امروز در حوزه مدیریت شهری شیراز به توانایی بانوان توجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا دودمان بعد از ظهر چهارشنبه در همایش ملی زنان و توسعه یادآور شد: موفقیت بانوان باید با تلاش و همدلی ایجاد شود زیرا جامعه امروز به پتانسیل ها و توانایی بانوان احتیاج دارد.

وی یادآور شد: زنان ایرانی از دوران پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و امروز همواره در عرصه های مختلف جامعه حضور داشته و دارند.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: برنامه ریزان توسعه به دنبال این هستند که زنان را از خانه خارج کنند تا توانایی های خود را در جامعه نشان دهند و توسعه جامعه را به همراه داشته باشند.

دودمان یادآور شد: در سال های گذشته زنان به عنوان شهروندان درجه ۲ معرفی شدند در حالیکه امروز چنین نیست زیرا جامعه به توانایی زنان ایمان آورده است.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: زنان امروز به دنبال کسب تجربه جدید به عنوان زندگی زنانگی هستند که باید در این مسیر حمایت شوند.

وی یادآور شد: فضای عمومی شهر امنیت زیادی برای زنان ندارد و فضای بی دفاع شهری ایجاد شده حتی معماران شهری نیز نگاه مردانه داشتند.

دودمان ادامه داد: حضور زنان باید در عرصه های مختلف شهری تقویت کنیم که این کار در حوزه مدیریت شهری شیراز انجام شده است.

عضو شورای شهر شیراز افزود: فعال سازی پتانسیل زنان در جامعه نیازمند برنامه ریزی دقیق است و پویایی جامعه زمانی ممکن می شود که سهم زنان در نظر گرفته شود.