خشونت خانگی علیه زنان در جامعه ایران بیداد می کند

محبت نیوز

رئیس فراکسیون زنان مجلس ایران اعلام کرد متاسفانه در حال حاضر خشونت خانگی علیه زنان در جامعه بیداد می کند و به همین دلیل بسیاری از بانوان از آن رنج می برند.

به گزارش «محبت نیوز» پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس ایران به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان، گفت: “متاسفانه در حال حاضر خشونت خانگی علیه زنان در جامعه بیداد می کند.

خشونت خانگی خشونتی است که کمتر در جامعه دیده می شود و بانویی که دچار این نوع خشونت می شود متاسفانه کمتر در اجتماع درباره آن صحبت می کند، به همین دلیل بسیاری از بانوان از آن رنج می برند”.

وی با اشاره به این که به واسطه خشونت خانگی شاهد تضعیف جایگاه زنان در جامعه هستیم، افزود: “البته در اجتماع انواع خشونت علیه زنان و در عرصه های مختلف مشاهده می شود که برخی از آنها را می بینیم و به آن توجه هم نمی شود و برخی نیز حتی نمی توانیم ببینیم که اینها بسیار دردناک تر است چون هیچ توجهی به آنها نمی شود”.

رئیس فراکسیون زنان مجلس ایران با اشاره به تصویب لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت این کشور اضافه کرد: “تلاش شد لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به مجلس بیایید اما هنوز این لایحه به مجلس نیامده است و سرو صداهایی برای تغییرات در این لایحه وجود دارد”.

گفتنی است مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۹ میلادی ۲۵ نوامبر را به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان تصویب کرد.