صوفی‌زاده: هنوز تصمیمی برای اردوی تیم فوتبال زنان گرفته نشده است

ایسنا

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال درباره زمان تشکیل اردوهای تیم ملی بزرگسالان گفت: برای تشکیل اردوهای تیم ملی فوتبال بزرگسالان نیاز به حمایت اسپانسرها و تامین منابع مالی داریم.

لیلا صوفی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال این مساله مورد بررسی قرار گرفت و هنوز تصمیم‌گیری نهایی در خصوص تشکیل اردوهای تیم ملی فوتبال بزرگسالان به قطعیت لازم نرسیده است و هنوز مشخص نیست از چه زمانی اردوهای تیم ملی فوتبال زنان را تشکیل دهیم. البته برای برگزاری اردوها و نحوه اداره آنها نیاز به تامین منابع مالی و حمایت اسپانسرها داریم که هنوز در این زمینه به نتایج خوبی دست پیدا نکردیم. به هر صورت این مساله در دست اقدام و بررسی است.

وی گفت: البته عدم تشکیل اردوهای تیم ملی فوتبال زنان در رده سنی بزرگسالان به آن معنی نیست که ما در سایر رده‌های سنی نیز اردوها را تعطیل کردیم و به دنبال جذب منابع مالی هستیم. بلکه هم‌اکنون چهار تیم ملی در رده های مختلف فوتبال و دو تیم در فوتسال زنان داریم که پنج تیم از مجموع ۶ تیم در این دو رشته اردوها و تمرینات خود را به صورت منظم پیگیری می کنند. به هر صورت به دلیل فعالیت سایر رده‌ها و حضور تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا در فروردین ۱۳۹۶ و داشتن یک عملکرد قابل قبول و سوم شدن در گروه خود، سبب شد تا فوتبال زنان ایران در رده ۱۳ آسیا و ۵۵ جهان قرار بگیرد. در حال حاضر نیز با یک پله صعود، در رده ۵۴ جهان و ۱۲ آسیا هستیم.

صوفی‌زاده خاطرنشان کرد: ما برای حضور در المپیک ۳سال فرصت داریم تا بتوانیم در جایگاه اول تا سوم آسیا قرار بگیریم و حضورمان را در المپیک مسجل کنیم. در حال حاضر به دنبال سرمایه‌گذاری روی تیم جوانان هستیم تا تیم خوبی را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال پیرامون این پرسش که با توجه به شروع دوباره لیگ برتر فوتبال زنان، چرا همواره شاهد برگزاری بازیهای منظم از سوی تیم‌ها نیستیم، گفت: مسائل مالی و بحث تامین منابع مالی توسط باشگاههای سراسر کشور از جمله مشکلاتی است که اکثر تیم‌های زنان را برای شرکت در لیگ برتر دچار مشکل می‌کند. ما انتظار داریم مسئولان استان‌ها نگاه ویژه‌ای به فوتبال زنان داشته باشند و با حمایت‌های خود مانع منحل شدن تیمی از رقابت‌های لیگ برتر شود. همان طور که ۴ تیم استانی همچون آذربایجان غربی، استان فارس، تیم آینده‌سازان و استقلال خوزستان توانستند ماهیت خود را در لیگ حفظ کنند.

او خاطرنشان کرد: باید باشگاه‌هایی که در فوتبال زنان تیمداری می‌کنند، پتانسیل بالایی در جذب اسپانسر داشته باشند تا در ادامه راه با مشکل مواجه نشوند. ما هیچ تعهد مالی نسبت به تیم زنان نداریم و در حد همان ۲درصد سهمی که از قرارداد لیگ برتر برای حمایت از فوتبال زنان اختصاص پیدا کرده، بیشتر از آن نمی‌توانیم از فوتبال زنان حمایت لازم را داشته باشیم. البته باشگاه‌ها باید از همان ابتدای امر که به دنبال تیم‌داری در فوتبال زنان هستند، منابع مالی لازم را تامین کنند تا در طول برگزاری لیگ به دلیل دغدغه مالی از شرکت در لیگ انصراف ندهند.

صوفی‌زاده در پایان در خصوص برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال کلینیک گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی در حوزه‌های مختلف؛ سلامت، مربیگری، داوری، آسیب‌شناسی، رسانه و .. فرصت مناسبی برای رشد و توسعه فوتبال کشور است. دستاوردهای این کنگره‌ می‌تواند نتایج ارزشمندی را به صورت کاربردی در حوزه‌های مختلف فوتبال به دنبال داشته باشد و در ارتقای سطح علمی مربیان و بازیکنان تاثیرگذار باشد.