نرخ بیکاری زنان در یزد بیشتر از مردان/ایجاد شغل براساس مزیت مناطق

مهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال برای زنان گفت: نرخ بیکاری زنان در سطح استان بیشتر از مردان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا نصیری زاده عصر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد اظهار داشت: نرخ بیکاری در سال ۹۲ در سطح استان در مردان ۴.۴ و در بین زنان ۲۰.۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه این آمار در سال ۹۵ بر اساس سرشماری تغییر کرده است، ادامه داد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن، نرخ بیکاری مردان ۹ درصد و زنان ۲۷ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با تاکید بر اینکه افزایش نرخ بیکاری استان به دلیل وجود زنان بیکار در استان است، اضافه کرد: این موضوع باعث شده که نرخ بیکاری در استان از نرخ بیکاری در سطح کشور پیشی بگیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به این موضوع در سطح استان باید در ایجاد اشتغال برای زنان فعالیت کرد چون ایجاد کارخانه فولاد و کاشی و … برای زنان مناسب نخواهد بود.

نصیری زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اشتغال روستائیان افزود: اعتبارات این طرح نیز دیده شده اما فقط نمی خواهیم برای اعطای تسهیلات اقدام کنیم بلکه نیاز به ایجاد اشتغال داریم.

وی یادآور شد: تجربه اعطای تسهیلات را از گذشته در کشور داریم و در بسیاری از روستاها بر اساس طرح ایجاد اشتغال که قبلا ابلاغ شده بود، شرکت هایی تاسیس شد اما اعتباری برای آنها پرداخت نشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با بیان اینکه دنبال پرداخت تسهیلات نیستیم، گفت: باید کارآفرینی و اشتغال ایجاد شود و در هر بخش باید بر اساس مزیت های منطقه نسبت به ایجاد اشتغال اقدام شود نه اینکه مردم بدهکار بانک ها باشند و مشکلات بعدی ایجاد شود.