محمدیان: حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیاز به زمان دارد

ایسنا

معاونت امور بانوان ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در همایش مدیریت ورزش زنان گفت: هرچند اصلاح و تغییر فرهنگ برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها به کندی صورت می‌گیرد اما اجازه دهید فارغ از اقدامات هیجانی و گام به گام این مسئله را جلو ببریم تا شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم شود.

به گزارش ایسنا، فریبا محمدیان در اولین همایش مدیریت ورزش زنان درباره شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها و اینکه این فضا چه زمانی برای زنان فراهم خواهد شد اظهار کرد: به اعتقاد من سازه‌های ورزشی بر اساس استانداردهای لازم از لحاظ فرهنگی فراهم شده و این مسئله نیاز به هم‌گرایی دارد و ما باید گام به گام شرایط حضور زنان را در ورزشگاه‌ها فراهم کنیم. در حال حاضر بیش از 30 رشته ورزشی در کشور فعالیت می‌کند که بانوان ما در اکثر رشته‌ها از جمله قایقرانی، تیروکمان، دوچرخه‌سواری، اسکیت و… مشکلی برای حضور ندارد. البته در رشته فوتبال نیز در بعضی از استان‌های کشور ما شاهد این هستیم که در استادیوم‌های کوچکتر که به صورت محلی رقابت‌های فوتبال برگزار می‌شود شاهد حضور بانوان در چنین استان‌هایی هستیم اما باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت بگیرد تا ما بتوانیم این شرایط را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر اصلاح و تغییر فرهنگ به کندی صورت می‌گیرد و ما نیاز به زمان داریم. ما از همه کسانی که در این حوزه به دنبال آن هستند تا چنین اتفاق خوبی رقم بخورد، تقاضا داریم فارغ از اقدامات هیجانی اجازه دهند با اقدامات مدیریتی و گام به گام این مسئله را جلو ببریم. ما نیز دوست داریم شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها با حفظ شئونات یک زن شایسته فراهم شود اما به هر شکل این مسئله نیاز به زمان دارد.

معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های حوزه ورزش افزایش توانمندی و خودباوری بانوان در بحث مدیریتی است تا بتوانند در بخش‌های مختلف در جایگاه مدیریتی قرار بگیرند و امور زنان را خود جلو ببرند. بدون شک کانون مدیریت ورزش زنان امروز تولد خود را به جامعه بانوان اعلام کرد و وقتی در چنین فضایی مدیران شایسته حضور دارند، من خرسندم که ما می‌توانیم در تقویت جایگاه مدیریتی زنان گام‌های موثرتری برداریم و در تحقق اهداف کلان ورزش کشور در بخش زنان کمک موثری داشته باشیم.

محمدیان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان بویژه وزیر در جهت توسعه ورزش زنان برنامه‌های زیادی دارد که از جمله می‌توان به منصوب شدن یکی از مدیران زن در بخش معاونت منابع انسانی و پشتیبانی اشاره کرد. با چنین نگاهی که وزیر ورزش به مدیران زن دارد، من مطمئنم در آینده شاهد حضور مدیران بیشتری از زنان در بخش‌های مختلف ورزش کشور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه من به تمامی همکاران در بخش ورزش کشور بویژه آن‌هایی که تحصیلکرده و باتجربه هستند، این است که خود را باور کنند و در جهت معرفی خود در فدراسیون‌های ورزشی نگاه مدیران مرد را تغییر دهند. امروز ما شاهد حضور مدیران زنی هستیم که در فدراسیون‌ها به صورت گمنام فعالیت می‌کنند و فعالیت‌شان دیده نمی‌شود. ما باید بتوانیم در شناسایی چنین مدیرانی گام برداریم تا جایگاه مدیران زن در بخش‌های مختلف ورزشی نسبت به گذشته نمود بیشتری پیدا کند.

محمدیان در پاسخ به این پرسش که آیا جایگاه قانونی زنان در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مشخص شده است یا خیر افزود: در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی طبق آخرین ویرایش‌هایی که صورت گرفته این جایگاه به صورت قانونی و حقوقی دیده شده و من بعید می‌دانم در هیات دولت این مسئله به تصویب نرسد. به هر صورت در دولت دوازدهم من مطمئنم ما می‌توانیم جایگاه ویژه‌ای را به مدیران زن ورزشی اختصاص دهیم.