بحران بازماندگی دختران روستایی از ازدواج/370 هزار دختر روستایی کشور بازمانده از ازدواج هستند

فارس

علی اسماعیلی صبح امروز در نشست امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه کمیته امداد در چهار دهه از عمر انقلاب به تمام نقاط محروم خدمات ارائه کرده است، گفت: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد یک میلیون و 600 هزار نفر است که 560 هزار نفر از این افراد در مناطق محروم ساکن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بیان کرد: 70 درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و 30 درصد دیگر جمعیت تحت پوشش نیز زن سرپرست هستند و به دلیل از کار افتادگی همسر بار خانواده را به دوش می‌کشیدند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد ردپای خیرین استان تهران را در تمام  مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد باز کرده و خیری از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) تهران حتی بیشتر از مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق محروم سفر کرده است.

این مسوول با بیان اینکه 80 درصد خیرین در استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های فارس و تهران هستند، گفت: مشارکت خود مردم این استان نادیده گرفته گرفته شده است.

اسماعیلی بیان کرد: کمیته امداد براساس ظرفیت‌ها امدادی و حمایتی خود برنامه‌ریزی کرده و براساس این برنامه ها در حال کار کردن هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ادامه سخنان خود به وضعیت اقتصاد در روستاها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اقتصاد روستایی در دست زنان است و مردان روستایی حضور آنچنانی در اقتصاد روستا ندارند.

وی از بازماندگی دختران روستایی از ازدواج به عنوان یک بحران یاد کرد و افزود: 370 هزار نفر دختر بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی شناسایی شده است که همه این دختران به لحاظ روحی با مشکلاتی مواجه هستند.
وی بر توانمندسازی مددجویان تحت پوشش امداد تاکید کرد کرد و گفت: ظرفیت های داخلی استان کهگیلویه و بویراحمد مورد غفلت واقع شده است.

این مسوول با تاکید بر اجرای طرح منظومه روستایی افزود: این طرح باید توسط یکی از استان های کشور اجرا شود اما تاکنون هیچ روستایی برای اجرای این طرح اعلام آمادگی نکرده است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات در روستاها گام بگذاریم، افزود: حاکمیت اسلامی و شرایط زندگی اسلامی برای همه فراهم شود.

اسماعیلی تصریح کرد: مناطق برخودار بیشتر از مناطق محروم از اعتبارات استفاده می کنند در حالی که باید مناطق محروم بیشتر از اعتبارات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در مدیریت بحران کمیته امداد همه تلاش خود را برای رفع محرومیت در زیلایی به کار خواهیم بست.