سقط های غیرقانونی فجایع بسیاری بر سر زنان می آورد

مهر

متخصص زنان و زایمان گفت: سقط های غیرقانونی فجایع زیادی بر سر یک زن می آورد و در ایران بسیاری از این سقط ها در زیرزمین ها و توسط افراد غیرمتخصص انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر لباف متخصص زنان و زایمان در نشست خبری نقد و بررسی طرح افزایش سن قانونی ازدواج در خصوص بلوغ جنسی برای دختران و پسران در ایران گفت: در کشور ما به طور معمول دختران در سن ۹ تا ۱۱ سالگی به بلوغ می رسند که در مناطق گرمسیری و در صورتی که به کودکان در این مورد این گونه اطلاعات داده شود، بلوغ زودرس به وجود می آید.

وی افزود: با کامل شدن بلوغ جنسی دختران، رابطه جنسی برای آنها بلامانع است و خطر بارداری های زیر ۱۸ سال از نظر علمی ثابت نشده است، اگر چه که این افراد باید آگاهی های بیشتری نسبت به وضعیت سلامت خود داشته باشند. بیماری های عفونی در دوران بارداری ربطی به سن بارداری ندارد و عوامل دیگری مانند روابط آزاد از علل آن است.

لباف تصریح کرد: به دلیل فرهنگی که از غرب گرفته ایم بین شروع بلوغ جنسی و ازدواج فرق می گذاریم، ولی در اسلام این دو با یکدیگر منطبق شده اند.

وی گفت: سقط های غیرقانونی فجایع زیادی بر سر یک زن می آورد. در ایران بسیاری از این سقط ها در زیرزمین ها و توسط افراد غیرمتخصص انجام می شود. انواع بیماری ها، نازایی و مرگ و میر از جمله عوارضی است که این سقط ها به دنبال دارد.

در ادامه این نشست، دکتر نجار متخصص زنان و زایمان در خصوص بارداری در سن پایین گفت: فیزیولوژی بدن انسان طوری تنظیم شده که بعد از بلوغ به طور خود به خود فرد آمادگی بارداری را دارد.

وی افزود: بلوغ بیشتر از طریق عوامل محیطی ایجاد می شود که امروزه در دنیای غرب به دلیل افزایش تحریکات، بلوغ را به صورت مصنوعی جلو انداخته و آزادی جنسی را ترویج داده اند.

نجار تصریح کرد: در ایران افراد در سن زیر ۲۰ سال در حمایت خانواده هستند. برای ازدواج هیچ گونه محدودیت سنی نمی توان تعیین کرد زیرا طبیعت آن را مشخص کرده است.