علل ترک تحصیل دختران درمناطق مرزی، 59 درصد نرخ ماندگاری معلمان درمناطق محروم

ایسنا

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، اسفندیار چهاربند در بیست و نهمین جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، تقویت نظام جذب معلم به خصوص در استانهای مرزی ضروری است، درحال حاضر بیش از 85 هزار معلم در مرزهای کشور مشغول به خدمت هستند که متاسفانه ترکیب جنسیتی متعادلی ندارند به طوریکه 62 درصد مرد و 37 درصد زن هستند و این موضوع یکی از عوامل ترک تحصیل دختران است.

چهاربند نرخ ماندگاری معلمان در مناطق محروم مرزی را 59 درصد اعلام و عنوان کرد: جابه جایی معلمان در یک دوره 3 ساله ، کاهش تاثیر گذاری تعلیم و تربیت در این مناطق را در پی داشته است.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات ، نرخ پائین جذب معلم در مناطق بومی را یکی از چالش ها دانست و افزود : علیرغم تخصیص ردیف های استخدامی به مناطق محروم و مرزی در سال های قبل جذب مطلوب صورت نگرفته است و افراد غیربومی جذب شده اند .

وی ادامه داد: برای تقویت وضعیت جذب معلم در مناطق مرزی ، ارائه دوره های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ویژه معلمان مرزی پیشنهاد می شود تا در این کمیته مصوب شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، چهاربند اصلاحات در برنامه های درسی تربیت معلم ویژه مناطق مرزی با توجه به شرایط فرهنگی و بومی را از دیگر ضروریات دانست و افزود: در 10 استان مرزی 36 هزار کلاس در س مختلط ابتدایی و 5 هزار کلاس مختلف متوسطه دوره اول داریم.