افزایش ۶۶ درصدی خودکشی در میان زنان ایرانی طی ۵ سال

نگام

پرونده‌های اقدام به خودکشی در حوزه‌های استحفاظی نیروی انتظامی طی ۵سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ افزایش ۶۶ درصدی در میان زنان و افزایش ۷۱ درصدی در میان مردان داشته است.

خودکشی در جامعه ایرانی به شکل عجیبی در حال افزایش است. آمارها در حوزه خودکشی سال‌هاست بدرستی در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و نهاد‌های مسئول در این زمینه، عمدتا این آمارها را رسانه‌ای نمی‌کنند.

با این حال بررسی آمارهای مندرج در سالنامه آماری کشور در بخش امورقضایی و پرونده‌های حوزه‌استحفاظی نیروی انتظامی نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۴ خودکشی در ایران افزایش قابل توجهی داشته است. علت مندرج نشدن آمار سال ۱۳۹۵ نیز مربوط به ساز و کار انتشار سالنامه‌آماری است که همیشه با یک سال تاخیر منتشر می‌شود.

براساس این آمار پرونده‌های اقدام به خودکشی در حوزه‌های استحفاظی نیروی انتظامی طی ۵سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ افزایش ۶۶ درصدی در میان زنان و افزایش ۷۱ درصدی در میان مردان داشته است.

به طوریکه تعداد پرونده‌های اقدام به خودکشی زنان در نیروی انتظامی در سال ۱۳۹۰، ۹۵۲ مورد بود که در سال ۱۳۹۴ به ۱۴۳۲ مورد رسیده است. 
همچنین تعداد پرونده‌های اقدام به خودکشی مردان در نیروی انتظامی در سال ۱۳۹۰، ۲۳۶۲ مورد بود که در سال ۱۳۹۴ به ۳۲۸۸ مورد رسیده است.
این آمار مربوط به پرونده‌های اقدام به خودکشی بود. در پرونده‌های مربوط به فوت‌شدگان خودکشی که در نیروی انتظامی تشکیل شده است، در سال ۱۳۹۰ در مجموع مردان و زنان ۲۴۶۲ مورد فوت ثبت شده است که این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۳۲۳۴ رسیده است.

در جدول زیر جزییات کامل آمار اقدام به خودکشی و فوت‌شدگان ناشی از خودکشی براساس پرونده‌های نیروی انتظامی طی سال های اخیر را مشاهده کنید؛

اقدام به خودکشی

فوت‌شدگان

سال

مرد و زن

مرد

زن

مرد و زن

مرد

زن

۱۳۹۰

۳۳۱۵

۲۳۶۳

۹۵۲

۲۴۶۲

۱۸۷۷

۸۵۸

۱۳۹۱

۳۴۵۸

۲۴۶۵

۹۹۳

۲۴۸۷

۱۹۳۰

۵۵۷

۱۳۹۲

۳۶۷۷

۲۶۰۱

۱۰۷۶

۲۴۵۳

۱۸۷۸

۵۷۵

۱۳۹۳

۴۰۹۰

۲۹۱۴

۱۱۷۶

۲۴۴۵

۱۸۸۳

۵۶۲

۱۳۹۴

۴۷۲۰

۳۲۸۸

۱۴۳۲

۳۲۳۴

۲۴۶۶

۷۶۸