مرگ یک زن پس از خودسوزی در پاوە

هرانا

یک زن که طی روزهای گذشته، اقدام به خودسوزی کرده بود، شب گذشته در اثر سوختگی شدید در بیمارستان امام رضا کرمانشاه جان سپرد. خودسوزی بعنوان نوعی اعلام اعتراض، یکی از خشن‌ترین و دردناک‌ترین روش‌های خودکشی است که بیشتر در میان زنان نواحی غرب کشور شیوع دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته مورخ جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶، خانم “فانوس عزیزی” که طی روزهای گذشته، اقدام به خودسوزی کرده بود در اثر سوختگی شدید در بیمارستان امام رضا کرمانشاه جان سپرد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا افزود: “خانم فانوس عزیزی چندی پیش بە علت مشکلات خانوادگی اقدام بە خودسوزی کردە بود کە شب گذشته در بیمارستان درگذشت”.

این منبع در ادامه گفت: “فانوس اهل شهر بان ورە، از توابع بخش باینگان شهرستان پاوە بود و حدودا ۵۵ سال داشت”.

شهرستان پاوه یکی از ۱۳شهرستان استان کرمانشاه ایران است.

خودسوزی بعنوان نوعی اعلام اعتراض، یکی از خشن‌ترین و دردناک‌ترین روش‌های خودکشی است.

خودسوزی در شمال شرق، غرب و شمال غرب ایران هم رایج است. برپایهٔ گزارش سازمان پزشکی قانونی ایران در سال ۱۳۸۰ خورشیدی، از افراد درگذشته از خودکشی، خودسوزی مهم‌ترین روش خودکشی در میان زنان بوده است (۶۹٫۲۹٪).

در نشستی که خردادماه سال ۹۴ در دانشکده علوم اجتماعی تهران برگزار شد، زهرا حضرتی، استاد جامعه‌شناسی گفت که زنان ایرانی رتبه اول «خودسوزی» را در خاورمیانه دارند.