۶۷ درصد بی‌سوادان زیر ۴۹ سال اردبیل زنان هستند

مهر

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: ۶۷.۷ درصد از بی‌سوادان جمعیت ۱۰ الی ۴۹ ساله این استان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف احمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از کل جمعیت استان بالغ بر یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر، ۵۸ هزار و ۸۳۸ نفر در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال بی‌سواد هستند.

وی با تأکید به اینکه این آمار بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ احصا شده است، ادامه داد: از کل بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ ساله نیز ۳۸ هزار و ۷۴۷ نفر شامل زنان و ۱۸ هزار و ۹۱ نفر شامل مردان است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان با تأکید به اینکه برنامه‌های سوادآموزی در پنج سال گذشته فاصله باسوادی زنان و مردان را کاهش داده است، اضافه کرد: با این وجود رقم عمده بی‌سوادان مربوط به زنان است.

احمدی تأکید کرد: علاوه بر این در گروه سنی ۵۰ سال به بالاتر نیز ۱۳۳ هزار و ۹۱۰ بی‌سواد در استان شناسایی شده است.

وی برنامه سوادآموزی سال جاری را تحت پوشش قرار دادن ۹ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان و اضافه کرد: از ابتدای سال ۳۱ درصد از برنامه تدوین شده، محقق شده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان با اشاره به پوشش سوادآموزی سه هزار و ۱۳۱ نفر از ابتدای سال، متذکر شد: تا پایان سال بی‌شک برنامه پیش‌بینی شده اجرا می‌شود.