به گزارش گروه اجتماعی برنا ، زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، در شورای بانوان استان که امروز، چهارشنبه ۵ مهرماه در استانداری برگزار شد گفت: استان مرکزی با انبوهی از مؤسسات خیریه مواجه است که باید این خیریه‌ها و افراد نیازمند در قالب بانک اطلاعاتی ساماندهی شوند. خوشبختانه در استان خانه سازمان‌های مردم نهاد و شبکه خیرین می‌تواند در  این ساماندهی کمک کند.

فرجی با بیان اینکه هنوز کمک به افراد نیازمند شیوه درستی به خود نگرفته است گفت: شاهد هستیم فرد نیازمند به غیر از اینکه تحت پوشش نهادهایی چون کمیته امداد و بهزیستی است از کمک‌های چندین خیریه نیز بهره‌مند می‌شود در مقابل، برخی نیازمندان از خدمات هیچ خیریه‌ای بهره‌مند نیستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تاکید کرد: تغییراتی باید در بحث خیریه‌ها و خیرین صورت گیرد در وهله اول با توجه به تغییرات فرهنگی و اجتماعی نیاز به تعریف نگاه جدیدی به این مراکز داریم سابقاً با کمبود مساجد و مدارس مواجه بودیم که به همت خیرین این مشکل حل شده است امروز در امور اجتماعی و فرهنگی نیاز به ورود خیرین به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم.

وی گفت: متأسفانه خیرین اعتماد یا تمایل چندانی برای کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی ندارند اگر زن آسیب دیده اجتماعی نیاز به کمک داشته باشد تقریباً هیچ خیری مایل به کمک نیست و او را گناهکار می‌دانند در واقع خیرین از کمک به آسیب دیدگان اجتماعی گریزان هستند.

فرجی ادامه داد: زنان نسبت به مردان تمایل بیشتری در مشارکت‌های اجتماعی دارند از این ظرفیت باید منسجم و هدف‌دار استفاده شود برای رسیدن به این هدف باید مرکز فعالین و اثر بخشان حوزه بانوان ایجاد شود.

فرجی در پایان بیان کرد:  تمایل به کمک بیشتر در قالب شخصیت حقیقی است تا حقوقی، طی ابلاغیه کمیته امداد به استان‌ها قرار است مرکز نیکوکاری زنان در استان مرکزی راه‌اندازی شود؛ لذا می‌طلبد مشاورین برای مشارکت در تأسیس و جذب بانوان در این مرکز مشارکت داشته باشند.