انتقال ملیکا کاوندی و زهرا شفیعی دهاقانی کفن پوشان معترض به اعدام محمد علی طاهری به زندان قرچک

آژانس ایران خبر

شب گذشته ‏ملیکا کاوندی و زهرا شفیعی دهاقانی از شاگردان بازداشت شده محمدعلی طاهری که در اعتصاب غذا بودند از بازداشتگاه دو الف زندان اوین به زندان زنان قرچک منتقل شدند. خانواده های این زندانیان به دلیل بازداشت غیر قانونی این بانوان به دادگستری و دادگاه انتظامی قضات شکایت کرده اند اما شکایتهای آنها پذیرفته نشده و گفته اند که خانواده زندانیان اجازه شکایت ندارند.

تا کنون هیچ مقام و مسئولی پاسخگوی وضعیت این دو زندانی نبوده است.

قابل ذکر اینکه این دو بانو برای دومین بار در زندان دست به اعتصاب غذا زده بودند و در حالی برای انتقال به زندان قرچک برده شدند که زندان از پذیرش آنها به دلیل اعتصاب خودداری میکرد که ناچارا اعتصاب خود را شکستند.

طبق اظهارات منبع مطلع، این دو زندانی اعتصابی در زندان اوین به منظور گرفتن اعترافات اجباری تحت بازجویی های فراوان و فشار روانی شدیدی قرار گرفته بودند.

این دوتن پس از صدور حکم اعدام محمدعلی طاهری، به همراه زهراالسادات ابراهیمی و رها داوودیان با پوشیدن کفن در مقابل زندان اوین در اعتراض به این حکم ناعادلانه تحصن کردند که در روز دوم تحصن با دعوت رئیس زندان اوین جهت مذاکره به داخل زندان اوین وارد شدند اما برخلاف وعده مسئولان و در کمال ناباوری با توهین و بی احترامی دستگیر شدند.