افزایش همسر آزاری در مازندران

ایسنا

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران از ارجاع دو هزار و ۲۸۹ مورد همسرآزاری طی ۹ ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و گفت که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که دو هزار ۲۲۶۱ مورد بود، یک درصد رشد داشت.

علی عباسی در جمع خبرنگاران از ارجاع دو هزار و ۲۸۹ مورد همسرآزاری طی ۹ ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که دو هزار ۲۲۶۱ مورد بود،  یک درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: “همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد”.

عباسی با اشاره به اینکه براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در ۹ ماه امسال، از تعداد دو هزار و ۲۸۹مورد همسرآزاری ثبت شده دو هزار و  ۲۴۵ مورد زن و ۴۴ مورد مردان شاکی بودند، گفت: “اگر چه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد”.

وی تصریح کرد: “مرداد ماه با ۲۸۷ مورد شامل۲۸۳ زن و ۴ مرد، تیر با ۲۸۵ مورد شامل ۲۸۳ زن و ۲ مرد و خرداد با ۲۷۷ مورد شامل ۲۷۵ زن و ۲ مرد به ترتیب بیشترین و  آبان با ۱۸۹ شامل ۱۸۳ زن و ۶ مرد کمترین مراجعین همسرآزاری در آن اتفاق افتاد”.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران عنوان کرد: “در شهرستان های  ساری و میاندرود با ۵۵۴ مورد شامل ۵۴۶ زن و ۸ مرد، بابل با ۲۷۱ مورد شامل ۲۶۶زن و ۵ مرد و آمل با ۲۲۵ مورد شامل ۲۲۱مرد و ۴زن بیشترین و شهرهای  رامسر با ۲۲ زن  و عباس آباد با ۳۱ زن مورد کمترین آمار مراجعین همسرآزاری در آن ثبت شده است”.

این مسئول افزود: “از آنجائی که افراد آزار دیده جهت انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را جهت انجام بررسی‌های علمی یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان فراهم ساخته است”.

وی بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.