رشدصعودی اعتیاد بین زنان جوان تهدیدی جدی است/گرایش به شیشه وتریاک

مهر

کرمانشاه- مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان گفت: رشد صعودی اعتیاد در بین زنان جوان تهدیدی جدی است و این افراد بیشتر به موادی چون شیشه و تریاک گرایش دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه عباسی امروز شنبه در حاشیه افتتاح کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان کرمانشاه  در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه زنان ۱۰ درصد معتادان جامعه را تشکیل می دهند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان تاکید کرد: شیوع اعتیاد در بین زنان جوان رشد صعودی دارد و این می تواند تهدید جدی باشد

وی افزود: به دلیل اینکه زنان به عنوان ستون خانواده هستند، لذا باید به فکر مراکز درمان بیشتر و افزایش یارانه این مراکز باشیم.

عباسی با اشاره به رشد اعتیاد در بین بانوان گفت: به ۳ دلیل احساس می کنیم معتادان زن رشد بیشتری داشته اند و اولین دلیل این است که به خاطر آگاهسازی مراجعه این قشر برای ترک اعتیاد بیشتر شده است.

وی افزود: دومین دلیل این است که  مردان معتاد متاهل به خاطر راحتی بیشتر اقدام به معتاد کردن همسران می کنند. و دیگر اینکه زنان حضورشان در اجتماع بیشتر شده اما مهارت‌های کافی را ندارند.

این مسئول با بیان اینکه، ۴۷ کمپ زنان در کل کشور داریم، گفت: هرکدام از کمپ‌های مذکور ظرفیت پذیرش ۳۰ تا ۵۰ نفر را دارند.

وی ادامه داد:  این کمپ ها بدون استفاده از دارو خدمات روان درمانی، مددکاری و حمایت های اجتماعی ارائه می کنند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان  تصریح کرد: اعتیاد زنان به موادی از قبیل تریاک و شیشه به خاطر دسترسی آسان بیشتر است.