بازداشت راحله راحمى پور، فعال حقوق بشر و از پيگيران قتل عام دهه ٦٠

راحله راحمی‌پور که به دليل پیگیری سرنوشت برادرش که در دهه ۶۰ اعدام شده است به ۲ سال زندان محکوم شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

راحله راحمی پور از مدافعان حقوق بشر و از پيگيران قتل عام دهه ٦٠ ، كه شامل قتل و شکنجه برادر و دختر برادرش هم بوده، شب هنگام ٢٠ شهريور از منزلش توسط نيروهاى امنيتى ربوده شده كه در اين يورش وحشيانه موبایل ولپ تاپ و نوشته ها و کتب او را هم از خانه برده اند.

راحله راحمی پور از بازمانده گان خانواده هاي جان باخته گان راه ازادی در دهه شصت می باشد. او بیش از شصت سال دارد و مبتلا به بیماری های مختلفی است.

حسین راحمی پور از اعضای سازمان راه کارگر بود که در سال ١٣٦٢ در خیابانهای تهران ربوده شد. سپس خبر شکنجه و قتل او در سال ١٣٦٤ به خانواده اش داده شد. دختر او گلرخ نیز در زندان به دنیا امده بود که از سرنوشت او خبرى در دست نيست .

راحله راحمی پور پیگیر مساله قتل برادرش و مفقود شدن دختر او در زندان جمهوری اسلامی است. به همین دلیل با مقامات قضایی حکومت ولایت فقیه بارها نامه نگاری کرده بود و مورد آزار و بازداشت انها قرار گرفته بود.

پرونده ای که او از سال ١٣٦٤ برای سرنوشت جان با ختگان خاوران گشوده است ، به همراه پرونده های دیگر خانواده ها تبدیل به یک پرونده جهانی در سازمان ملل شده است .