زنان در بدنه‌ مدیریت شهری نقش ناچیزی دارند

مهر

اصفهان – رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه زنان در بدنه‌ مدیریت شهری نقش ناچیزی دارند، گفت: این در حالیست که در کشورهای پیشرفته مشارکت مساوی مردان و زنان را شاهدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فریده روشن پیش از ظهر یکشنبه در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بنا بر اظهارنظر کارشناسان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با افزایش ۲۵ درصدی حجم ترافیک، آلودگی هوا و تصادفات روبرو خواهیم شد، اظهار داشت: می‌توان گفت که عدم جانمایی مناسب و کارشناسی شده مدارس و عدم آموزش صحیح به دانش‌آموزان در خصوص مسائل ترافیکی می‌تواند، عمده‌ترین دلیل این اتفاقات باشد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر ساعت از اول مهر و کوتاه شدن روزها نیز به مشکلات موجود در شهر اضافه می‌کند، افزود: از این رو پیشنهاد می‌شود که آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در خصوص حفظ امنیت در هنگام تردد برای کاهش صدمات ترافیکی در شهر ارائه شود.

مدیریت شهری می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های نقش بسزایی داشته باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های نقش بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: از سوی دیگر مدیریت شهری نیز می‌تواند با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی نقش موثری در کاهش تصادفات و آلودگی هوا ایفا کند.

 وی در ادامه به نقش مهم زنان در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: مسائل و مشکلات موجود در اصفهان زمینه حضور زنان در جامعه را فراهم ساخته و بارها شاهد حضور حساس زنان در مدیریت شهری بوده‌ایم.

روشن با تاکید بر اینکه امروز زنان در بدنه‌های مدیریت شهری اصفهان نقش ناچیزی دارند، تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته مشارکت مساوی مردان و زنان را شاهد هستیم.

وی تقویت منابع اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی را مهم‌ترین راهکار برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: امروزه دیگر ساخت و ساز راهکار موثری در این زمینه نیست و باید به دیگر ظرفیت‌ها توجه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه حضور زنان در مدیریت شهری با توجه به نقش محوری  که دارند، می‌تواند توسعه شهر را طولانی‌تر و پایدار سازد، افزود: شهرداری‌ها می‌توانند در توسعه آموزش و توانمندسازی زنان نقش تاثیرگذاری داشته باشند و از این می‌توان نسل آینده مسئولیت پذیری را تربیت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز با محدود بودن اعتبارات شهرداری و نیازهای نامحدود شهر اصفهان روبرو هستیم، ابراز داشت: از این رو رونق کسب و کار شهری و کارآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.