هنگامه شهیدی با قید وثیقه آزاد شد

هرانا

هنگامه شهیدی فعال سیاسی و روزنامه نگار پس از حدود ۶ ماه بازداشت موقت عصر امروز با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

صفحات منتسب به خانم شهیدی در فضای مجازی با اعلام این خبر نوستند “خانم شهیدی پس از بازداشت در ماه اول در اختیار وزارت اطلاعات و در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شد و پس از به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تحویل داده شد.”

در زمان بازداشت خانم شهیدی گزارشات متعددی از اعتصاب غذای اعتراضی او منتشر شد.

این روزنامه نگار و فعال سیاسی مورخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته در مشهد توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد. با این حال از دلایل و جزییات بازداشت وی کماکان اطلاعی در دست نیست.

مصطفی ترک همدانی، وکیل خانم شهیدی مدتی بعد اظهار کرد مرجع دستگیری خانم شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران و وزارت اطلاعات شاکی وی است.

از این روزنامه نگار نامه ای منتشر شده که تاریخ نگارش آن به روزهای منتهی به بازداشت وی باز می گردد. او در این نامه بازداشت روزنامه نگاران را حاصل همکاری مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه می خواند و از حسن روحانی، رئیس جمهوری می خواهد تا نسبت به دفاع از حقوق شهروندی و قانون سالاری گام بردارد.

گزارشگران بدون مرز روز پانزدهم فروردین در بیانیه ای با تاکید بر خطر جانی برای هنگامه شهیدی روزنامه نگار زندانی «در اعتصاب غذا»، از رفتار غیر مسئولانه مقامات حکومت ایران را محکوم کرد.