گرایش زنان به مصرف مواد مخدر صنعتی بیش از مردان است/ 62 درصد از معتادان زن کشور متأهل‌اند

فارس

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان مرکزی، زهرا فرجی، در نشست اعضای شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، اظهار داشت: متأسفانه 12 درصد از معتادان کشور را زنانی تشکیل می‌دهند که اکثراً در رده سنی 20 تا 36 سال قرار دارند.

وی بیان کرد: زنان نقش مهمی در تربیت و تحکیم بنیان خانواده ایفا می‌کنند و بر همین اساس شیوع استعمال مواد مخدر در بین زنان به‌مثابه به صدا درآمدن زنگ خطر در کشور است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه 62 درصد از زنان معتاد کشور متأهل هستند، ادامه داد: بیش از شش درصد از این افراد دارای سابقه مصرف سیگار و قلیان هستند و با توجه به این امر فرهنگ‌سازی به‌ویژه در زمینه عدم استفاده از قلیان و سیگار بسیار ضروری است.

فرجی تأکید کرد: در سال گذشته طرح بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه در شهر اراک اجرا شد و نتایج به دست آمده از اجرای این طرح نیاز به گسترش نظارت‌ها را افزایش می‌دهد.

وی گفت: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد زنان را در استان مرکزی تشکیل دهیم و قطعاً این کمیته فعالیت‌های خود را با جدیت دنبال خواهد کرد.