وکیل هنگامه شهیدی: با وجود صدور قرار وثیقه گفتند صبر کنید

فرستنده خبر:سعید حسینی

خبرگزاری هرانا – مصطفی ترک همدانی وکیل هنگامه شهیدی گفت که برای خانم شهیدی قرار وثیقه صادر شده بود، وثیقه کارشناسی شد و تقریباً کارهای توقیف آن تمام شد اما در نهایت گفتند صبر کنید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، مصطفی ترک همدانی گفت: “با خبرنگار مهربان نباشید، با او مطابق قانون رفتار کنید. تحقیقات مقدماتی از یک پرونده زمان زیادی نمی‌گیرد. بعد از این زمان کم، قرار تامینی برای متهم صادر می‌شود نه اینکه ۱۵۵ روز طول بکشد و تحقیقات مقدماتی به اتمام نرسد و قرار تامینی هم صادر نشود”.

ترک همدانی با بیان این که دلیل دستگیری برای او مشخص نیست، گفت: “باید دلایل برای ما روشن شود. ضابط قضایی هم از ابتدا مشخص بود که وزارت اطلاعات است اما الان نمی‌دانیم ضابط قضایی کیست. نهادهای متفاوتی در این پرونده فعالیت می‌کنند و به ما نمی‌گویند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: “به وکیل دادگستری اجازه ورود به این پرونده داده نشده است و هنوز پرونده از دادسرای فرهنگ و رسانه خارج نشده و به دادگاه نرفته است. شاید جزو نادر پرونده‌های من است که هرچه تلاش کردم کمتر نتیجه گرفتم. از هر ابزار قانونی که یک وکیل دادگستری دارد استفاده کردیم”.

ترک همدانی در پاسخ به اینکه چه چیزی مانع از خروج پرونده از دادسرا می‌شود، گفت: “ضابط ممکن است هر درخواستی داشته باشد اما نهایتاً این مقام قضایی است که هم اختیار دارد و هم مسوول رسیدگی به پرونده است. چگونه است که مقام قضایی و ضابط دلایل را کافی ندانسته‌اند؟ اگر دلایل ناکافی است؛ متهم چرا آزاد نشده است؟”