شاخص مشارکت سیاسی زنان این نیست که چند وزیر زن در کابینه باشد

فرستنده خبر:فریبا مرادی پور(مشرق)

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در مشارکت سیاسی شاخص این نیست که چند وزیر زن در کابینه دارید بلکه نسبت زنان به کل نمایندگان و نسبت مدیران به کل مدیران جامعه اصل است.

به گزارش مشرق، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، صبح امروز (جمعه) در نخستین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب در تالار قلم کتابخانه ملی اظهار داشت: در مرحله ای هستیم که باید از چرایی و چیستی مشارکت زنان عبور کرده باشیم.

وی افزود: ما نتوانستیم در حرکت مشروطه به توسعه پایدار دست یابیم که به مبانی عرفی ربط دارد و بعد از نوشتن قانون اساسی مشروطه نیز هیچ حقی برای زنان قائل نمی‌شوند و در زمره مهجوران، آنان را از حق رأی محروم می‌کنند.

مولاوردی با بیان اینکه هنوز زنان نتوانستند آنگونه که باید و شاید به جایگاه واقعی خود دست یابند، گفت: آنچه که مانع تحقق وضعیت مطلوب در حوزه زنان شده و آن باورهای غالبی زنان و مردان و عرف و فرهنگ ایرانیان است، این زاییده از پیش داوری‌هاست که زنان نیز در آن سهیم بوده‌اند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: در مشارکت سیاسی شاخص این نیست که چند وزیر زن در کابینه دارید بلکه نسبت زنان به کل نمایندگان و نسبت مدیران به کل مدیران جامعه اصل است و در مجموع ما را به توانمندی سیاسی می رساند و اگر ما این شاخص را افزایش دهیم پارادایم جدیدی را خواهیم داشت که تاکنون تجربه نکردیم.