راه اندازی تیم گشت ویژه بانوان از سوی دادستانی قم

فرستنده خبر: فریبا مرادی‌پور، از خبرگزاری هرانا

دادستان قم از اختصاص تیم گشت ویژه بانوان برای بازدید از اماکن عمومی زنانه خبر داد. به گفته این مقام قضایی “در راستای گسترش فرهنگ حجاب، گشت ویژه بانوان دادستانی قم با مدیریت قضات زن از اماکن بانوان؛ آتلیه‌ها، استخرها، سالنهای ورزشی، آرایشگاه ها و… بازدید می کند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاهه، دادستان قم گفت: “نیروی گشت ویژه تیم بانوان دادستانی از اماکن عمومی مخصوص بانوان بازدید و در صورت مشاهده ی هرگونه اعمال منافی عفت با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.”

وی افزود: “در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و با توجه به مذهبی بودن شهر مقدس قم و ایجاد آسایش و امنیت اخلاقی پایدار در استان این تیم گشت با مدیریت قضات خانم از اماکن مخصوص بانوان از جمله آتلیه ها، استخرها و سالن های ورزشی زنانه و آرایشگاه ها و … بازدید می کند”.

در ایران قوانین حجاب اجباری حدود سه دهه قدمت دارد، این قوانین رعایت حجاب و پوشش اسلامی را لازم و اجباری می‌داند اما بخش عمده ای از زنان ایران، بخصوص نسل جوان، همواره در برابر حجاب اجباری مقاومت کرده و به روشهای گوناگون از آن گریخته اند.